کد مطلب: ۴۸۶۸۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام مشمولان زمین رایگان / زمین ۲۰۰ متری به کدام اقشار می‌دهند؟

اعلام مشمولان زمین رایگان / زمین 200 متری به کدام اقشار می‌دهند؟

درحالی که هنوز دولت نتوانسته طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند و مجلس هم طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را عملی نکرده، این بار از اعطای زمین 200 متری رایگان اخباری منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی که هنوز دولت نتوانسته طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند و مجلس هم طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را عملی نکرده، این بار از اعطای زمین 200 متری رایگان اخباری منتشر شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفته است: در مجلس شورای اسلامی طرحی در حال ارائه است که به پنج دهک پایین جامعه یک قطعه زمین داده شود و اختیار تصمیم‌گیری در ارتباط با این زمین هم به وی داده شود تا بتوانند به وسیله آن مشکلاتشان را برطرف کنند.

آن طور که فارس روایت کرده، جوکار خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح بیش از ۱۰ میلیون قطعه زمین باید به مردم واگذار شود و قطعا اگر این طرح تصویب و اجرا شود، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم برطرف شده و در کنار آن رونق خوبی در صنعت ساختمان کشور به وجود می‌آید.

اعلام این رقم درحالیست که طبق آخرین آمار سرشماری (مربوط به سال 95) حدود ۲۵ میلیون خانوار در ایران زندگی می‌کنند و موجودی مسکن کشور کمی بیش از این تعداد یعنی ۲۵ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد مسکونی بوده است. اما آن‌چه که در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی قرار دارد حدود ۲۳ میلیون واحد است و به عبارت دیگر با ۲.۵ میلیون مسکن خالی و ۲.۱ میلیون مسکن نیمه خالی که حداکثر شش ماه از سال مورد استفاده قرار می‌گیرد مواجهیم.

طبق آخرین آمارهای مرکز آمار ایران نیز حداقل بیش از 30 درصد خانوارهای کشور یعنی بیش از هفت میلیون خانوار مستاجر هستند که با طرح جدید مجلس اگر خانوار بدون مسکن مبنا قرار گیرد این ظرفیت وجود دارد که به تمام مستاجران تعلق بگیرد. با این حال تجربه‌های پیشین چنین وعده‌های نشان می‌دهد چندان نمی‌توان به دستاوردهای مثبت این گونه وعده‌ها خوشبین بود.

گزارش تجارت‌نیوز درباره طرح‌های پوپولیستی که عملی نشده‌اند را در «طرح‌های جدید مجلس» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.توراخدااین کاررازودبه سرانجام برسونیدتابلکه ماهم صاحب خونه بشیم

  • ناشناس

    آره خیلی خوبه

  • امیرا

    ما مستاجرها از اوارگی و بدبختی به ستوه امده ایم بخدا اگر همه مستاجره ها باهم متحد بشن ودر منطقه خودشان از زمین های منابع طبیعی هر نفر ۲۰۰ متر زمین تصاحب کنه و برای خانواده و بچه هاش یه سرپناهی درست کنه مشکل حل میشه اگر به انتظار مجلس و دولت باشیم که زمین رایگان به ما بدهند داریم خودمون گول میزنیم همه باهم هر مستاجر ۲۰۰ متر زمین از منابع طبیعی تصاحب کنیم

  • دیانا تیوای

    سلام من مستاجرم وصاحب یه پسر سر پرست خانواده هستم بهم زمین رایگان تعلق نگرفته کجا باید مراجعه کنم صاحب خونه هم گفته باید خونه رو تخلیه کنم دوماه دیگه با این اوضاع مسکن چکار کنم پول پیش من همش ۱۵ تاس وبا تعطیلی کرونا کرمم تعطیل شده خدا خودت فرجی کن ?

  • ناشناس

    سلام لطفابمازمین بدید،مستاجریم.

  • ناشناس

    فرزند سوم متولد 1400 هستند به کجا مراجعه کنند

  • ادریس عسگری

    سلام ۵۶ ساله هستم با پنج سرعائله مستاجر هستم ایثارگر جنگ هم هستم نه زمین دارم و نه خانه و نه سرمایه از دولت جدید آقای ریس جمهوری ریسی و از مسئولین محترم درخواست زمین رایگان دولتی دارم از قزوین
    ادریس عسگری با پنج سرعائله مستاجر هستم

  • ازادی

    سلام من ۳۵سالمه با ۳ تا بچه قدونیم قد ..۱۲ساله که بدون مسکن هستم و در خانه پدری بدون خانه ومشترک زندگی میکنیم ..ای کاش این وعده وعیدها به حقیقت میپیوست و ارزوی ما هم بر اورده میشد ..یعنی میشه ای خدا …

  • ناشناس

    خداوکیلی باورم شدکه این کاری برای قشر جامعه انجام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟نه فقط یه سرابه

    • ناشناس

      سلام من هم یک زنه بی سرپرست هستم سه تا بچه دارم ۲۵ سال مستجر هستم دیگر خسته شدم از این دربدری الا نزدیک یک ماه دنبال خونه هستم اینقدر خون گرون شده نمیتونم اجاره کنم سابخونه هم گفته باید خالی کنید

  • ziba

    چی میشد برای این طرحی که گذاشتن اینقدر اما واگر نیارن واقعا اجاره داره مستعجرهارو ازبین میبره