خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۰۹۵۸

افتتاح اولین مدرسه سبز کشور

افتتاح اولین مدرسه سبز کشور

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در اولین مدرسه سبز کشور در زنجان پنل‌های خورشیدی برای تولید و توزیع برق تعبیه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در اولین مدرسه سبز کشور در زنجان پنل‌های خورشیدی برای تولید و توزیع برق تعبیه شده است.

به نقل از ایسنا، حمیدرضا اسلامی شامگاه امروز (۱۲ آبان‌ماه) در مراسم افتتاح اولین مدرسه سبز کشور در زنجان با اشاره به مساحت و اعتبارات این پروژه، اظهار کرد: ۱۰ کیلووات انرژی برق از پنل‌های خورشیدی تعبیه شده در این مدرسه تولید شده و مازاد آن به شبکه برق استان فروخته‌ خواهد شد.

وی با اشاره به کسب درآمد از فروش برق این مدرسه،‌ افزود: سیستم تصفیه و بازیافت آب‌های سطحی از دیگر امکاناتی است که در این مدرسه به کار برده‌ شده و در واقع آب‌های به اصطلاح خاکستری بر اثر نزولات جوی و بارندگی در مخازنی جمع‌آوری شده و در چرخه بازیافت قرار خواهد گرفت.

اسلامی با اشاره به تعبیه بام سبز (roof garden) در این مدرسه سبز، اذعان‌ کرد: سیستم اعلان حریق و سیستم گرمایشی هوشمند و دستگاه‌های تهویه از دیگر امکانات این مدرسه منحصر به فرد است.

این مسئول با اشاره به مصالح و کف‌پوش‌های استاندارد مطابق با مبحث ۱۹ انرژی این مدرسه،‌ اضافه‌ کرد: عایق‌بندی این مدرسه مطابق با پروتکل‌های راه‌وشهرسازی بوده و هدررفت انرژی نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان با اشاره به عایق‌بندی و محل قرارگیری پنجره‌ها و توجه به معماری این مدرسه، خاطرنشان‌ کرد: اولین مدرسه سبز کشور در رده A انرژی قرار دارد و در طول حیات خود هدررفتی نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.