کد مطلب: ۱۷۹۰۷۴

معاون شهرداری تهران خبر داد:

افتتاح فاز اول خط ۶ مترو تا پایان شهریور ۹۷

افتتاح فاز اول خط 6 مترو تا پایان شهریور 97

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح فاز اول خط 6 مترو در سال آتی خبر داد.

محسن پورسید آقایی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای ساخت خط 6 و 7 مترو که با حضور شهردار تهران و مدیرعامل بانک شهر انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: امروز بازدید خوبی از خط 6 و 7 مترو انجام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پورسید آقایی گفت: در این بازدید تاکیدات لازم برای راه اندازی این خطوط انجام شد و فاز یک خط 6 از مبدا ایستگاه دولت آباد در نیمه اول سال آینده با تزریق 350 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای راه اندازی کل خط 6 تا پایان سال 97 حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

آغاز به کار مجدد خط 7 تا آخر اردیبهشت 97

پورسید آقایی افزود: با حضور مدیرعامل بانک شهر در این بازدید مقرر شد از محل منابع و املاک، تسهیلات لازم تزریق شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ساخت و سازی و سیویل خط 6 به مرحله 90 درصد رسیده است، گفت: اما در بحث تجهیزات تنها 6 درصد پیشرفت داشته‌ایم و با تزریق پول و اعتبار تجهیزات نیز تکمیل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: 10 کیلومتر اول خط 6 که قرار است در نیمه اول سال 97 افتتاح شود توسط پیمانکار به صورت کامل تجهیز می‌شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل و تجهیز 10 کیلومتر فاز اول خط 6 به 80 میلیارد تومان نیاز است که در دو سه ماه جاری به پیمانکار پرداخت شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین درخصوص سرانجام خط 7 ، با بیان اینکه خط 7 با هشت ایستگاه به بهره‌برداری رسیده بود، گفت: البته این خط از نظر هواکش و ایمنی دچار مشکلاتی بود.

وی افزود: همچنین سیگنالینگ و حفاظت ایمنی حرکت قطارها دارای ایراداتی بود که بر همین اساس بهره‌برداری از این خط متوقف شد و بر اساس برنامه‌ریزی تا آخر اردیبهشت سال آینده وارد مدار می‌شود.

پورسید آقایی تاکید کرد: برای افتتاح کل خط 7 با 8 ایستگاه به 370 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: با توافقی که امروز انجام شد در این هفته بانک شهر 100 میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد و مابقی نیز ظرف هفته‌های آینده پرداخت می‌شود تا بر اساس برنامه‌ریزی تا آخر سال تجهیزات خریداری و نصب شود و تا اردیبهشت ماه نیز خط 7 با 8 ایستگاه وارد مدار شود.

پورسید آقایی با بیان اینکه اگر در خط 7 حادثه یا تصادفی رخ می‌داد، شاهد یک اتفاق بزرگ بودیم، چرا که در این خط ایمنی و هواکش لازم وجود نداشت،‌ گفت: چون این خط با کنترل انسانی انجام می‌شد، با هر خطای انسانی شاهد سانحه مرگبار بودیم.

تهران تا آخر سال آینده هفت خط فعال مترو دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کل خط 7 تا آخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که برای این مهم به 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم،‌ گفت: با راه اندازی دو خط 6 و 7 و تکمیل خط 3 می‌توانیم بگوییم که تهران تا آخر سال آینده هفت خط فعال مترو دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اول مدیریت شهری تهران سلامت مردم است، گفت: اما تخصیص اولویت‌ها در اختیار شهرداری نیست و دولت و مجلس باید با حمایت از شهرداری به حل معضل آلودگی هوای تهران کمک کند.

پورسید آقایی با بیان اینکه معتقدیم آلودگی هوای تهران موضوع لاینحل نیست،افزود: برنامه عملیاتی در این زمینه تهیه شده و منابع آلاینده تهران مشخص شده‌اند و ما می‌دانیم موتورسیکلت، کامیونت‌ها و … چند درصد در ایجاد آلودگی هوا در تهران مقصر هستند.

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌های فرسوده نقش زیادی در آلودگی هوای تهران دارد، گفت: شرکت نفت نیز باید سوخت گازوئیلی مناسبی ارائه کند، چرا که نصب هر فیلتر دوده حداقل 40 میلیون تومان هزینه دارد و اگر گازوئیل ناخالصی داشته باشد فیلتر را از بین می‌برد یا موتورسیکلت‌ها هم نقش جدی در تولید آلودگی دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: حتما باید موتورهای فعلی از چرخه خارج و به جای آن موتورهای برقی جایگزین شوند اما می‌دانید که قیمت موتورسیکلت‌های فعلی 1.5 میلیون تومان است اما موتورهای برقی حدود 8 تا 9 میلیون تومان هزینه دارند که نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم.

وی افزود: اگر منابع لازم تامین شود و ظرف چهار سال آینده اولویت با آلودگی هوا باشد، می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

کسب درآمد شهرداری تهران از محل توسعه حمل و نقل عمومی

وی در ادامه افزود: براساس قانون به ازای هر مسافری که از حمل و نقل عمومی استفاده کرده و صرفه جویی در سوخت ایجاد می‌شود باید مبلغی به شهرداری‌ها داده شود.

پورسید آقایی گفت: ظرف دو سه ماهه اخیر این موضوع را فعال کرده و امیدواریم طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان‌های مربوطه در این خصوص منعقد می‌کنیم از این محل بتوانیم در راستای توسعه حمل و نقل عمومی درآمد کسب کنیم اما تاکنون این موضوع محقق نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در مترو بحث اقتصادی و کشش قیمت وجود ندارد و مشکل ما رایگان کردن یا نکردن مترو نیست. بلکه مشکل ما در عدم پاسخگویی مناسب به عرضه و تقاضا است و تقاضای فعلی را هم نمی‌توانیم به درستی پاسخ دهیم.

وی افزود: آنقدر ترافیک در خطوط است که بعضا به من هم انتقاد کردند که مسافرین باید تا حداقل سه قطار بمانند تا بتوانند سوار قطار شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه باید بتوانیم با جذب منابع اتوبوس و قطار بیشتری بخریم، گفت: مذاکرات خوبی با کشور مجارستان از طریق بانک شهر انجام شده و بر همین اساس مقرر شده 1000 دستگاه اتوبوس از طریق بانک شهر خریداری تا در اختیار کلانشهرها قرار داده شود.

وی افزود: چندی پیش نیز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد که با طرف مجارستانی به توافق رسیده‌اند و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.