خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۱۵۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

غرق شدن پرتفوی سهامداران در زیان

غرق شدن پرتفوی سهامداران در زیان

می‌توان گفت که به نوعی از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا به امروز حال بورس خوب نیست. یک کارشناس بازار سهام، روند بورس و علت وضعیت حال حاضر بازار را تشریح می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، می‌توان گفت که به نوعی از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا به امروز حال بازار سرمایه خوب نیست. یک کارشناس بازار سهام، روند بورس و علت وضعیت حال حاضر را تشریح می‌کند.

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر اولین چالش پیش‌روى بازار بورس، بانک مرکزى و نرخ بهره بین بانکى است. یک سال از مصوبه مجلس درباره کاهش نرخ بهره بین بانکى به زیر ٢٠ درصد گذشته، اما نه تنها کم نشد؛ بلکه هفته‌ها افزایش نرخ بهره بین بانکى در مدار صعود قرار داشت. ریاست بانک مرکزى درباره این افزایش پاسخ روشنى ندادند.

وی ادامه داد: چالش بعدى مربوط به وزارت صمت و تصمیمات مبهم و بدون ثبات مرتبط با بورس کالا است. بورس کالا مکانى امن برای خریدار و فروشنده واقعى جهت مبادله در یک قیمت منصفانه است. اما وزارت صمت علاوه بر این که براى فروش خودرو شرایط را تسهیل نکرد. بلکه به یکباره به جاى پاسخ به صورت مسئله، خود مسئله را پاک و فروش خودرو در بورس کالا را یک ساعت مانده به شروع فرایند ملغى کرد!

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: باید از مدیران وزارت صمت پرسید که چه کسانى و با چه ابزار فشارى چنین تصمیم مهمى را یک ساعت مانده به اجرا باطل مى کنند و کدام عدله پشت این تصمیم است؟

انتقاد فعالان از سازمان بورس

مریدسادات تشریح کرد: تمامى فعالان بازارسرمایه نسبت به عملکرد رئیس سازمان بورس انتقادهایى دارند و باید عملکرد یک ساله شخص رئیس سازمان بررسى شود. همچنین تصمیمات بدون پشتوانه علمى، عدم حمایت از سهامدار حقیقى در شرایط حساس و نداشتن توانایى جهت احقاق حق سهامدار در یک سال فعالیت مدیران تالار شیشه‌اى سعادت آباد کاملا مشهود است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: باید به یک مولفه دیگر هم پرداخت و آن چالش بازار بورس با برجام یا بدون برجام است. امروز در بازار بورس با یک خیر از سهامدار زیان دیده نوسان گرفته شد. باید دید چه کسانى از طولانى شدن روند مذاکرات در بازار سرمایه نفع مى برند.

مرید سادات با انتقاد از بلاتکلیفی در مذاکرات برجام، گفت: پرتفوی سهامداران غرق که در باتلاق شده است. اما باید به این سوال پاسخ داد که طولانی شدن مذاکرات به نفع چه کسانی است؟

وی در پایان اظهار کرد: بازار بورس در مرداد سال ١۴٠١ مملو از فرصت ها و چالش‌هاى جذاب است. امیدواریم این چالش ها تبدیل به پاییز رویایى این بازار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس ایران دیگه درست شدنی نیست همه سهامدارها نوسان گیر شدن به خاطر همینه سهامدارها خرد داخل ضرر هستن و بیشتر هم ضرر میکنن

  • ناشناس

    بورس دیگه درست نمی شود به خاطر اینکه نود و نه درصد سهامدارها نوسان گیر شدن خود دولت هم نوسان گیر شده بعد انتظار دارید بورس درست شود

  • شمس

    از مرداد ماه ۹۹تا به امروز ۱۳۰ ملیون تومان ضرر کرده ام کل پول من درابتدا ۱۸۰ ملیون بود وبعدها نیز ۴۰ ملیون پول به بورس آورده ام .متاسفانه در۲ _۳ ماه گذشته نیز بسیاری ازسهام من ۵۰_۶۰ درصد منفی شده وضرر کرده ام مثل غزر ،زملارد و……مثل اینکه بورس ما یله ورها شده وهیچگونه نظارتی درکار نیست .

  • ناشناس

    دیگه خیلی زجر آور شده بیش از ۹۰سهام ها بازدهی یکسالشون بیش از منفی ۵۰ تا ۶۰درصده سهامداره بیچاره چکار کنه

  • علی کرمیان

    دولتی که تمام تلاش ونیروی خودرابه کاربسته تا موضوع خیلی کوچکی به نام بورس راساماندهی بکند ولی پس از گذشت یک ساااااال همچنان ناموفق بوده انتظاراداره یک کشوراز این دولت بعیدبه نظرمی رسد

  • علی کرمیان

    برای نجات و ساماندهی وضعیت فعلی بورس تنهایک راه باقی مانده وآنهم به کارگیری افراد پاکدست خارجی در بخش های مدیریتی ونظارتی بورس است درغیراینصورت هرچقدر هم که پول واردبورس شودازآن طرفش خارج می شود.

  • یا الله

    خیلی ها از ضررهای سنگین وارده سکته کردند ومردند
    خیلی ها دچار بیماریهای شدید روحی روانی وعدم تعادل درسلامت هستند
    خیلی از خانواده ها از هم پاشیدند ودجار مشکلات بغرنج دیگر شدند
    وخیلی های فیزیکی نفس میکشند اما در حقیقت روحا ورونا مرده اند
    این نتایج چوب ندانم کاریهااست

  • ناشناس

    نوشته یکی از مخاطبان را باید آب طلا گرفت که گفت از خارج افراد پاکدست برای بورس آورد ومن تکمیلش میکنم که برای همه امور کشور باید از افراد خارجی درستکار استفاده شود چون مسئولین ما تو این همه مدت نه تنها مشکلی را اساسی برطرف نکرده بلکه دوصدچندان هم کردن من بیش از ۶۰ درصد سرمایه ام را در بورس از دست دادم خواستم برای مملکتم کاری کنم خودم دارم تو این آتش می‌سوزم

  • ناشناس

    نمی دونم جناب آقای ریسی ،ریس جمهور محترم این اخبار هم میبینن.و از اوضاع ما اطلاعی دارن.

  • طاهری سرمور

    بادرود.اولین قدم برای بورس قیمت واقعی براساس ملاکی ارزشمندوقانونمند،سهام نه سفته بازی،بلکه طوری باشدکه باتولیدودرآمدشرکتهادرارتباط وسریعا تاثیرگذاربه شکلی که پائین آمدن ویابالا رفتن قیمتهاخبردهنده ازارزشوقیمت سهام باشد.تااینکه نتوانندبه هرقیمتی سهمافروخته ویاخریده شوندودچاراینچنین ریزشهای بی منطق یاصعودبی دلیل شود.