خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۵۸۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت بی‌سابقه ۶.۴ درصدی نرخ تورم / ثبت بالاترین تورم سالانه / تورم ماهانه به کمترین میزان ۲ سال اخیر خود رسید

افت بی‌سابقه 6.4 درصدی نرخ تورم / ثبت بالاترین تورم سالانه / تورم ماهانه به کمترین میزان 2 سال اخیر خود رسید

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل 6.4 درصد کاهش داشته است. این میزان کاهش در نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه (6.4 واحد درصد) در یک ماه تاکنون بی‌سابقه بوده است. همچنین نرخ تورم سالانه منتهی به مرداد ماه با قرار گرفتن در سطح 42.2 درصدی به بالاترین مقدار تاریخی خود رسیده است.

نرخ تورم مرداد ماه سال جاری از سوی مرکز آمار اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل قیمت مصرف کننده در مرداد ماه سال جاری به 180.8 واحد رسیده است.

طبق اعلام مرکز آمار تورم نقطه‌به‌نقطه مرداد ماه سال جاری 41.6 درصد اعلام شده یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 41.6 درصد بیشتر از مرداد ماه سال 1397 برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل 6.4 درصد کاهش داشته است. این میزان کاهش در نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه (6.4 واحد درصد) در یک ماه تاکنون بی‌سابقه بوده است.

همچنین طبق آمارها نرخ تورم سالانه منتهی به مرداد ماه سال جاری به بالاترین سطح تاریخی خود معادل 42.2 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش یافته است.

تورم ماهانه در مرداد ماه نیز به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسیده که معادل 0.6 واحد درصد است.

Untitled 1 22

آمارها از ابتدای سال جاری نشان می‌دهد، شکاف تورمی بین خانوارهای روستایی و شهری در مرداد ماه کاهش پیدا کرده، به طوری که در فروردین ماه تورم نقطه‌به‌نقطه روستایی 9.4 درصد بیشتر از تورم خانوارهای شهری بود اما این میزان در مرداد ماه امسال به 5.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری و روستایی در مرداد ماه امسال به ترتیب 41.4 درصد و 46.6 درصد بوده است.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل حدود یک درصد کاهش داشته و نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه برای این گروه 54.8 درصد اعلام شده است.

همچنین در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در مرداد ماه سال جاری 39.6 درصد بوده است.

دامنه تغییرات نرخ تورم 12 ماهه منتهی به مرداد ماه سال جاری برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از 41.9 درصد برای دهک اول تا 44.8 درصد برای دهک دهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.