کد مطلب: ۵۵۱۰۷۴

افت صادرات ایران به عراق

افت صادرات ایران به عراق

عضو هیات‌رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: صادرات ایران به عراق در ۲ ماهه ابتدای امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزشی ۱۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدحمید حسینی در مورد وضعیت تجارت دو کشور در ۲ ماهه ابتدای سال جاری، گفت: به دلیل کاهش صادرات گاز و فرآورده‌های نفتی به عراق، در دو ماهه ابتدای سال جاری با افت صادرات ایران به عراق مواجه شدیم.

عضو هیات‌رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق، افزود: لذا در ۲ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد افت صادرات به عراق داشتیم.

وی با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به عراق حدود ۹۵۰ میلیون دلار بوده است، گفت: اگر مساله بدهی‌های عراق به ایران حل شود صادرات گاز به این کشور نیز روند قبلی خود را می‌یابد و می‌توان با صادرات گاز ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

حسینی بیان داشت: البته به غیر از موضوع کاهش صادرات گاز، سایر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نیز در کاهش صادرات به عراق موثر بوده است.

وی در توضیح این مطلب گفت: نگرانی از کاهش قیمت دلار در ایران و افزایش قیمت دلار در عراق هم بر روی روابط تجاری دو کشور تاثیرگذار بوده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.