کد مطلب: ۴۳۵۶۱۹

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افت ۱۲ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت / منحل شدن پیمان اوپک با طلای سیاه چه کرد؟

افت 12 درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت / منحل شدن پیمان اوپک با طلای سیاه چه کرد؟

با منحل شدن پیمان اوپک، موسوم به توافق کاهش تولید، قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه 10 درصد و در هفته اول مارس حدود 12 درصد افت کرد.

پس از آنکه توافق نفتی اوپک منحل شد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه بیش از 9 درصد افت کرد و به کمترین سطح چند سال گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولیدکنندگان اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه از اواخر سال 2016 طی توافقی موسوم به «توافق کاهش تولید» به حمایت از بازار در جهت افزایش قیمت‌ها پرداخته‌اند.

درحالی‌که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کاهشِ عمیق‌تر تولید به‌دلیل کاهش تقاضا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا وجود داشت، اما در نشست روز جمعه، روسیه حاضر نشد از این توافق حمایت کند و در نهایت توافق چندساله منحل شد.

در مجموع در هفته‌ای که گذشت قیمت نفت برنت با افت 11.82 درصدی مواجه شد.

درحالی‌که هر بشکه نفت خام برنت در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه) با قیمت 51.34 دلار معامله می‌شد، روز جمعه به 45.27 دلار در هر بشکه رسید.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت برنت در هفته گذشته را نشان می‌دهد:

قیمت نفت

افت 11.82 درصدی نفت برنت در هفته اول مارس 2020

با منحل شدن توافق کاهش تولید، از ماه آپریل (ماه آینده میلادی)، تولیدکنندگان قادر خواهند بود هر میزان از نفت که مایل هستند را تولید و روانه بازار کنند.

این در حالی است که پیشتر عربستان کاهش 1.5 میلیون بشکه در روز را با هدف مقابله با رکود ناشی از شیوع کرونا پیشنهاد داده بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.