کد مطلب: ۳۹۷۹۸۵

پوند انگلیس به کمترین سطح ۳۴ سال گذشته رسید

پوند انگلیس به کمترین سطح 34 سال گذشته رسید

پوند انگلیس که از زمان تصمیم‌گیری برای خروج از اتحادیه اروپا حدود 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است، در معاملات امروز به کمترین سطح از سال 1985 تاکنون رسید.

پوند انگلیس که از زمان تصمیم‌گیری برای خروج از اتحادیه اروپا حدود 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است، در معاملات امروز به 1.1959 دلار -کمترین سطح از سال 1985 تاکنون- رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از مارکت‌سکرینر ، افت یک درصدی در معاملات روز سه‌شنبه پس از اولتیماتوم بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، مبنی بر برگزاری زودهنگام انتخابات در صورت ممانعت از اجرای برنامه او برای خروج از اتحادیه اروپا اتفاق افتاد.

بوریس جانسون وعده داده است تا برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) را در موعد مقرر یعنی 31 اکتبر، با یا بدون دستیابی به یک توافق عملی کند. در مقابل اما نمایندگان مخالف در حزب محافظه‌کار، خواستار تعویق سه ماهه جدایی انگلیس از بروکسل برای دستیابی به یک توافق هستند.

مخالفان خروج بدون توافق معتقدند این مساله اقتصاد کشور را با چالش‌های بزرگی مواجه می‌کند. حامیان برگزیت اما بر این باورند که جدایی از اتحادیه اروپا رهایی از قوانین دست‌وپاگیر اتحادیه را به دنبال دارد و آزادی عمل بیشتری به بریتانیا می‌دهد. به عقیده آن‌ها اروپا موجب شده لندن در بسیاری از عرصه‌ها از آمریکا و چین عقب بماند.

از زمان برگزاری رفراندوم در بریتانیا، نااطمینانی‌ها پوند را دچار نوسانات بسیاری کرده است.

بسیاری نگرانند که بریتانیا در تاریخ 31 اکتبر بدون توافق از اتحادیه اروپا جدا شود یا با انتخابات زودهنگام پارلمان مواجه شوند که هر دو عدم قطعیت را در اقتصادی که خود دچار مشکل است، افزایش خواهد داد.

برخی از تحلیلگران معتقدند تاثیر عدم قطعیت بر پوند انگلیس خیلی بیشتر از تاثیر برگزیت سخت خواهد بود.

نمایندگان مجلس عوام از روز سه‌شنبه اولین مرحله از فعالیت خود برای ممانعت از خروج بدون توافق را آغاز خواهند کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، علاوه بر نگرانی‌ها در مورد اقتصاد بریتانیا، شرکت‌های ساخت‌وساز در ماه گذشته بیشترین افت از زمان بحران مالی را تجربه کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.