کد مطلب: ۳۹۸۳۴۶

افت ۰.۳ درصدی قیمت نفت / ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت

افت 0.3 درصدی قیمت نفت / ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت

قیمت نفت که در معاملات روز گذشته 4.2 درصد رشد کرده بود، امروز به دنبال انتشار گزارش مربوط به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا بار دیگر کاهش یافت.

قیمت نفت که در معاملات روز گذشته رشد کرده بود، امروز پس از آنکه گزارش مربوط به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا منتشر شد، کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز پنج‌شنبه با 0.3 درصد کاهش به 60.52 دلار رسید. این در حالی است که روز چهارشنبه نفت برنت 4.2 درصد رشد کرده بود.

در معاملات امروز هر بشکه نفت خام آمریکا هم با قیمت 56.03 دلار معامله شد. نفت وست‌تگزاس اینترمدیت هم روز گذشته با 4.3 درصد -بیشتری رشد دو ماه گذشته- افزایش یافته بود.

گزارش‌ها از موسسه نفت آمریکا در روز چهارشنبه نشان می‌دهد، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 30 آگوست 401 هزار بشکه افزایش یافته و به 429.1 میلیون بشکه رسیده است.

یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در معاملات روز گذشته، انتشار اخبار مبنی بر رشد قابل توجه فعالیت‌ها در بخش خدمات چین بود. بر اساس این گزارش، رشد سفارشات در بخش خدمات چین در ماه آگوست به سریع‌ترین از سه ماه گذشته رسیده است.

چین دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است.

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود، ادامه جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، تقاضا برای نفت را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته برایان گیلوری، رئیس بخش مالی بریتیش پترولیوم، انتظار می‌رود، میزان تقاضا برای نفت در سال 2019 به کمتر از یک میلیون بشکه در روز برسد.

این در حالی است که لفاظی‌ها میان رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات چینی ادامه دارد. دونالد ترامپ روز گذشته در توییتی هشدار داد که اگر آمریکا و چین اختلافات تجاری خود را حل‌وفصل نکنند و او پیروز انتخابات سال 2020 شود، توافق پکن و واشینگتن سخت‌تر خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.