کد مطلب: ۴۲۳۳۷۲

افت ۲۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و آلمان

افت 25 درصدی مبادلات تجاری ایران و آلمان

عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: در ۹ ماه امسال، صادرات ما به کل اروپا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسول رنجبران عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران و آلمان درباره وضعیت مبادلات تجاری ایران و آلمان اظهار کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد روال مبادلات تجاری به اروپا و آلمان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران و آلمان در ادامه تصریح کرد: در ۹ ماه امسال، صادرات ما به کل اروپا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.

گفتنی است، رنجبران در نشست معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری گفت: وزیر اقتصاد آلمان یکی از راه‌های گسترش تعاملات دو کشور را تعامل با شرکت‌ها و بانک‌های کوچکی دانست که مرودات و ارتباط چندانی با آمریکا نداشته و ابراز امیدواری کرد تا از طریق این شرکت‌ها و بانک‌ها بتوان از امکانات شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ آلمانی بهره‌مند شد.

وی گفت: آلمان علاقه‌مند به حفظ همکاری‌های اقتصادی با ایران است.

قابل ذکر است کشور‌های چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان پنج مقصد اول کالا‌های صادراتی ایران و چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان پنج مبادی اول واردات به ایران بوده‌اند.

براساس داده‌های آماری گمرک ایران، میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماهه سال جاری از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که نسبت به ۷۵ هزار تن ۸ ماهه سال ۹۷ رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.