کد مطلب: ۳۰۷۶۷۷

افزایش ارتباط ایران و سوریه در حوزه برق

افزایش ارتباط ایران و سوریه در حوزه برق

وزیر برق سوریه از افزایش همکاری برقی بین ایران و سوریه خبر داد و گفت: ایران در زمان جنگ در حوزه برق کمک‌های زیادی به ما کرده‌است و اکنون نیز ما به دنبال افزایش روابط خود در تمام بخش‌های تولید، توزیع برق و انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.

محمد زهیر خربوطلی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه سوریه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تقاضا برای مصرف برق در سوریه و نیاز به راه‌اندازی بخش‌های صنعتی، خدماتی، گردشگری و کشاورزی، اظهار کرد: پس از پیروزی به مدد نیروهای ارتش سوریه امروز برنامه زمانی احداث نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه را با شرکتی ایرانی به امضاء رساندیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: قرار شده تا از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی این نیروگاه آغاز شود و طبق برنامه زمان‌بندی، باید واحد گازی اولین نیروگاه طی ۱۵ ماه و واحد دوم در ۲۴ ماه و همچنین واحد بخاری سوم طی ۳۴ ماه تکمیل شود.

وزیر برق سوریه با بیان این‌که در کنار این پروژه خط لوله گازی به طول ۷۰ کیلومتر اجرا خواهد شد تا این نیروگاه را تغذیه کند، گفت: برای بازسازی نیروگاه حرارتی حلب نیز توافقات لازم با ایران صورت گرفته است.

به گفته خربوطلی بعد از تامین تجهیزات و لوازم یدکی لازم برای اجرای پروژه مراحل آغاز کار سال بعد اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.