کد مطلب: ۱۵۳۱۰۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه اولین جلسه دولت دوازدهم:

افزایش امنیت شغلی کارگران را دنبال خواهیم کرد

افزایش امنیت شغلی کارگران را دنبال خواهیم کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاری که باید در چهار سال آینده کنیم این است که امنیت شغلی را بالاتر ببریم و قدرت خرید کارگران و بازنشستگان را همپای نرخ تورم افزایش دهیم.

علی ربیعی در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت در زمینه امحای فقر مطلق در کشور اظهار کرد: مقدمات این کار فراهم آمدن حداقل معیشت برای طبقاتی که به هیچ وجه نمی‌توانند توانمند شوند و این آغاز راه ما برای عملی کردن این برنامه خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: برخی از افراد نیز که به مرور زمان می‌توانند توانمند شوند هم از سوی دولت به مرور زمان مورد حمایت قرار می‌گیرند و شاهد اشتغال‌های حمایتی خواهند شد و به مرور زمان به سر کار بروند و بتوانند توانمند شوند.

وزیر تعاون با بیان اینکه امروز آقای روحانی حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را به عنوان مهم‌ترین اولویت کابینه اشاره کرد، گفت: در این زمینه تمامی دولت و وزرا موظف شده‌اند که به عملی کردن این دو اولویت بپردازند که در نتیجه دیگر مانند دولت یازدهم کار ایجاد شغل و رفع بیکاری مختص چند وزارتخانه نمی‌شود و همه درگیر آن خواهند بود که همین سبب می‌شود کار ما در این زمینه بیشتر حالت هماهنگ‌کننده پیدا کند.

ربیعی تاکید کرد: کاری که باید کنیم این است که در دوره جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی را بالاتر ببریم و قدرت خرید کارگران و بازنشستگان را به تناسب نرخ تورم افزایش دهیم تا بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که رنج زندگی این قشر کمتر شود.

وی با اشاره به رای اعتماد مجددش از مجلس اظهار کرد: من از همه نمایندگان تشکر می‌کنم که در این دوره نسبت به دوره قبلی رای بالاتری را به من دادند مخصوصا که قانع کردن همه نمایندگان در زمینه اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت بود ولی خوشحالم که توانستم رای اعتماد مجدد آنان را به خود جلب کنم.

وزیر تعاون با اشاره به طرح کارورزی و تاثیر آن در آینده اظهار کرد: این طرح، طرح درستی است و افرادی که در آن قرار گرفته‌اند آرام‌آرام جذب خواهند شد و ما نیز از آنان حمایت می‌کنیم و به محض آنکه از کارگاهایشان مجددا توسط کارفرما جذب شوند، بیمه‌شان را خود ما پرداخت خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: مطمئن باشید کاری کردیم که حقوق کارگران در این طرح پایمال نشود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.