کد مطلب: ۶۲۳۴۲۲

سیگنال صعودی برای بازار نفت / اوپک پلاس چقدر افزایش تولید داد؟

سیگنال صعودی برای بازار نفت / اوپک پلاس چقدر افزایش تولید داد؟

کشورهای اوپک ماه گذشته و در بحبوجه کشمکش میان اعضای گروه و ناآرامی‌های مجدد در لیبی تولیدات خود را اندکی بالا بردند که نشان‌دهنده ناتوانی این گروه در آرام کردن این بازار پررونق است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشورهای اوپک ماه گذشته و در بحبوجه کشمکش میان اعضای گروه و ناآرامی‌های مجدد در لیبی تولیدات خود را اندکی بالا بردند که نشان‌دهنده ناتوانی این گروه در آرام کردن این بازار پررونق است.

انتظار می‌ررود سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آن در نشست آنلاین امروز خود، مجددا تولید را از سربگیرند. با این حال بررسی بلومبرگ نشان داد که بخشی از مشکلات آنها در تولید ژانویه به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری بوده است.

قیمت نفت در ماه گذشته به بالاترین سطح هفت سال اخیر خود رسید و از مرز ۹۰ دلار به ازای هر بشکه عبور کرد. موضوعی که انتظارات را برای سه رقمی شدن قیمت نفت خام افزایش داده است. این در حالی است که میزان عرضه اوپک پلاس و کشورهای دیگر به قدری نبوده که بهبود تقاضای اخیر را پوشش دهد.

این افزایش قیمت موج تورمی جدید را تشدید کرده و موجب ناامیدی بانک‌های مرکزی و افزایش هزینه زندگی میلیون‌ها نفر شده است.

۱۳ عضو اوپک در ماه ژانویه تنها ۵۰ هزار بشکه در روز تولیدات خود را افزایش دادند و البته این در حالی بود که به دلیل افزایش تنش‌ها در لیبی این کشور به تنهایی با افت تولید روزانه ۱۴۰ هزار بشکه مواجه شده بود.

مجموع تولید اوپک در ماه ژانویه ۲۸٫۱۴ میلیون بشکه در روز بود. یکی از کشورهایی که در ماه گذشته رشد خوبی در تولید داشت، نیجریه بود. این کشور با بازگرداندن سیستم صادرات فورکادو به سطح عملیاتی، تولیدات خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد. با این حال انتظار می‌رود ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس برای ماه مارس تولیدات خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.