کد مطلب: ۱۶۳۳۸۴

افزایش تولید هلو و شلیل در سال جاری

افزایش تولید هلو و شلیل در سال جاری

تولید هلو و شلیل را در سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۱۵۳ هزار تُن اعلام شد، که این میزان تولید در مقایسه با پارسال ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، تولید هلو و شلیل را در سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۱۵۳ هزار تُن اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از صدا و سیما، شکراله حاجیوند اظهار داشت: این میزان تولید در مقایسه با پارسال ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

وی شرایط اقلیمی مناسب و نبود یخبندان و سرمازدگی بهاره و همچنین تجهیز باغ‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری‌ای را از عومل افزایش تولید محصول هلو و شلیل در استان‌های مختلف بیان کرد.

حاجیوند افزود: استان‌های البرز، مازندران، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه، ۱۰ استان برتر تولیدکننده هلو و شلیل در کشور هستند و استان اصفهان با تولید ۲۵ هزار تن هلو و شلیل در رتبه سیزدهم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش اتحادیه باغ‌داران کشور حاکی است که در مناطق عمده تولید هلو و شلیل از جمله استان‌های مازندران، البرز و گلستان قیمت فروش محصول با توجه به کیفیت و زمان عرضه متفاوت بوده و محصول با کیفیت مناسب، از ۲۵۰۰۰ ریال تا ۶۰۰۰۰ ریال به فروش رسیده است.

مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، جایگزینی باغ‌های قدیمی با پایه‌های رویشی مقاوم در برابر تنش‌ها، اصلاح باغ‌های غیراقتصادی (درجه ۲) و کشت ارقام متنوع تجاری با زمان رسیدن متفاوت برای عرضه محصول در مواقع مختلف سال را از سیاست‌های معاونت امور باغبانی در زمینه باغ‌های هلو و شلیل اعلام کرد.

حاجیوند افزود: ترویج به‌کارگیری سردخانه برای ذخیره بخشی از محصول و عرضه آن در زمان مناسب، توسعه کشت هلو و شلیل در زیر پوشش (کشت گلخانه‌ای) به منظور تولد محصول خارج از فصل در برنامه است. همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین سامان‌دهی بازار میادین میوه و تره‌بار داخل کشور و شناسایی بازارهای هدف صادراتی با تقویت و تکمیل زنجیره تولید تا عرضه نیز از سیاست‌های معاونت امور باغبانی در تولید محصولات هلو و شلیل است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.