خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۷۷۱۴

افزایش ۷ برابری جست‌وجوی کلمه مهاجرت توسط ایرانی‌ها

افزایش ۷ برابری جست‌وجوی کلمه مهاجرت توسط ایرانی‌ها

پس از طرح صیانت از فضای مجازی اخیر مجلس برای ایجاد برخی محدودیت‌ها و مسدودیت در اینترنت، توجه به مهاجرت در ایرانی‌ها افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از طرح اخیر مجلس برای ایجاد برخی محدودیت‌ها در اینترنت، توجه به مهاجرت افزایش یافته است. تحلیل ترند‌های موتور جست‌وجوی گوگل نشان داده است که بعد از تصمیم مجلس بر اصل هشتاد و پنجی شدن طرح موسوم به «صیانت از کاربران فضای مجازی» به معنای تفویض اختیار مجلس به یک کمیسیون برای بررسی و تصویب طرح میزان جست‌وجوی کلیدواژه مهاجرت و مشتقات آن توسط کاربران ایرانی تا ۷ برابر افزایش یافته است.

البته این میزان توجه به موضوع مهاجرت به یکباره به‌وجود نیامده و اگر شبکه‌های اجتماعی را دماسنج تحولات اجتماعی درنظر بگیریم، مسئله مهاجرت در ماه‌های اخیر پیوسته از موضوعات مورد توجه در گفتگو‌های میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورمان بوده است.

این روند با تحریم‌های ۳ سال و نیم اخیر که پس از خروج آمریکا از برجام به‌وجود آمد و همچنین شیوع بیماری کرونا و برخی کاستی‌ها در مدیریت این اپیدمی و تامین واکسن، تشدید شده است.

بهرام صلواتی درباره تصویب طرح صیانت از فضای مجازی گفت: : طرح صیانت خیلی سروصدا کرده و واکنش‌هایی که از سوی کاربران می‌بینیم مبین این است که نمی‌شود راجع به آینده بی‌تفاوت بود.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران اضافه کرد: نمایندگان مجلس توجه کنند که جامعه بیشتر از این کشش فضای یأس و ناامیدی و انسداد را ندارد. این کاملا درست است که تصویب این طرح می‌تواند در جابه‌جایی شاخص‌های مهاجرت ایرانیان تأثیر داشته باشد.

وی گفت: تحلیل ترندهای موتور جست‌وجوی گوگل نشان داده است که بعد از تصمیم مجلس بر اصل هشتاد و پنجی شدن طرح موسوم به «صیانت از کاربران فضای مجازی» -به معنای تفویض اختیار مجلس به یک کمیسیون برای بررسی و تصویب طرح- میزان جست‌وجوی کلیدواژه مهاجرت و مشتقات آن توسط کاربران ایرانی تا ۷ برابر افزایش یافته است.

منبع: همشهری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.