کد مطلب: ۶۶۹۰۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش حقوق سازمان تامین اجتماعی موضوع جلسه نمایندگان مجلس

افزایش حقوق سازمان تامین اجتماعی موضوع جلسه نمایندگان مجلس

در ادامه اختلاف حل نشده میان هیات دولت و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی برای امروز جلسه دیگری تشکیل می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه اختلاف حل نشده میان هیات دولت و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ، هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی برای امروز جلسه دیگری تشکیل می‌دهد. این هیات روز شنبه نیز در همین رابطه تشکیل جلسه داده بود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس فراکسیون اقتصادی مجلس پیشتر درباره نتایج این جلسه به ایرنا گفت: منابع مالی سازمان تامین اجتماعی مستقل از دولت است و از محل حق بیمه کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود. دولت نمی‌تواند نظر کارشناسان خبره این سازمان را در خصوص نحوه افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ نادیده بگیرد.

به دنبال این جلسه، قرار است برای امروز بعد ازظهر جلسه نوبت دوم هیات تطبیق مقررات مجلس در ارتباط با افزایش مستمری کارگران بازنشسته برگزار شود.

خواسته بازنشستگان چیست؟

علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران درباره این جلسه گفت: انتظار داریم بعد از این جلسه، تکلیف افزایش مستمری‌های سایر سطوح‌بگیران روشن شود و کارگران بازنشسته به خواسته خود برسند.

وی ادامه داد: تا به این لحظه، موضع نمایندگان مجلس در حمایت از خواسته بازنشستگان معترض است اما دولت مدعی است در صورت افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح‌بگیران تامین اجتماعی با مطالبه‌خواهی بازنشستگان کشوری و لشگری روبرو می‌شود.

تفاوت میانگین دریافتی بازنشستگان صندوق‌ها

دهقان‌کیا در پاسخ به این ادعای دولت گفت: اول که سازمان تامین اجتماعی از نظر مالی و اداری مستقل از دولت است. در ثانی برای سال ۱۴۰۱ میانگین مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری با افزایش ۱۰ درصدی دولت بالغ بر ۸٫۵ میلیون تومان است.

وی افزود: این درحالی است که اگر دولت مانع افزایش ۳۸ درصدی مستمری سازمان تامین اجتماعی نشود، میانگین مستمری سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته بالغ بر هفت میلیون تومان خواهد شد.

مسئول نهاد صنفی کارگران بازنشسته شهرستان تهران در خاتمه گفت: کارگران بازنشسته خواهان اجرای نعل به نعل پیشنهاد هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی هستند. آنها هیچ راه حل جایگزینی مثل بسته حمایتی معیشتی را نمی‌پذیرند.

مصوبه سازمان چه می‌گوید؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق این مصوبه مستمری سایر سطوح باید به میزان ۱۸ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۱۷ هزار تومان افزایش یابد اما مطابق مصوبه مناقشه‌برانگیز هیات دولت، این میزان معادل ۱۰ درصد به علاوه رقم ثابت ماهانه ۶۵۰ هزار تومان برای مستمری‌های زیر ۱۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد افزایش برای مستمری‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بود.

نتیجه این اختلاف هیات دولت با بازنشستگان تامین اجتماعی، به صدور دستور رسیدگی شخص ریاست‌جمهوری منجر شد. با وجود تشکیل چند جلسه میان معاون اول رئیس‌جمهور با بازنشستگان، مسئولان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، در نهایت وزیر کار از سمت خود کناره‌گیری کرد اما این مشکل همچنان به قوت خود باقی ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بازنشسته بد بخت

    شما با این همه نا رضایتی که ایجاد کردید دست دشمنان ما را از پشت بسته اید چرا که انها نمیتوانند این همه نارضایتی و ظلم به مردم ما بکنند شما دیگر چه قومی هستید

  • ناشناس

    آقای دولت چون ناتوان است که حق بقیه رو ادا کنه، دست توی جیب صندوق تأمین اجتماعی کرده وحتی بدهکار بزرگ به این سازمان خودکفاست.. واقعا بایدشرم کنه

  • ناشناس

    دولت ۱۰درصدی مخالفت میکنه

  • ناشناس

    من نمیونم چیزی که به زررملت باشه یه شبه تصمیم می گیرن حالا این حقوق بدبخت بیجاره روسه ماه ازسال رفت هنوزچشم انثظارگذاشتن

  • ناشناس

    تامین اجتماعی مستقل است و دولت بدهی چندصدهزارمیلیاردی خودش را به سازمان با احتساب سودش پرداخت کند.

  • مهدی

    واقعا دولت که مجری قانون باید باشد ماده قانونی ۱۱۱ و ۹۶ سازمان تامین اجتماعی را به بهانه اینکه اگر ۳۸درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تائید شود بازنشستگان کشوری و لشکری اعتراض خواهند کرد را زیر پا گذاشته و حیثیتی عمل میکند و حاضر نیست اشتباه خود را جبران کند و عقب نشینی کند.

  • بازنشسته محمد

    اولا سازمان تامین اجتماعی ربطی به سایر صندوقها نداره ثانیا سایر صندوقها بیشتر از تامین اجتماعی حقوق میگیرند. ثالثا اگر واقعا حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری هم مثل تامین اجتماعی باشد که بیشتر است وبودجه ی ان از بودجه ی عمومی است باید نسبت به تورم آنها را هم با این گرانی افزایش دهد و تامین اجتماعی هیچ ربطی به جای دیگر ندارد چرا کارکنان دولت افزایش حقوقها اصلاح شد این بازنشستگان تامین اجتماعی هم اصلاح شود

  • ناشناس

    باسلام
    ما بازنشسته ایم واقعا دیگه قادر بکار نیستیم
    ۳۰ سال کارکردیم حق بیمه ومالیات پرداخت کردیم حالا واقعا دیگه همه مون مریض وناتوان شدیم لطفا مسولین مشکل مارو زودتر
    حل کنن

  • ناشناس

    اگراین 38درصدافزایش حقوق هم برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شودهنوزهم بازنشستگان کشوری ولشکری میانگین حقوقشان ازبازنشستگان تامین اجتماعی بیشتراست دلیل بعدی منابع تامین اجتماعی ربطی به دولت نداره ولی منابع لشکری وکشوری ازدولت تامین می شودپس این موضوع دلیلی برای اعتراض سایرصندوقهای بازنشستگی نیست

  • خسرو

    آقا یکی به این مردان بگویید ما بخش خصوصی هستیم نه دولتی