کد مطلب: ۷۰۸۵۰۰

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان

علی بهادری جهرمی در صفحه توئیتری خود خبر از ارسال لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت از ارسال لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد.

به نقل از ایران اکونومیست، علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«‏پیرو وعده قبلی، دولت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری را با قید دو فوریت، به مجلس ارسال کرد.

ان‌شاءالله با همکاری مجلس محترم شورای اسلامی، حقوق دریافتی کارکنان و بازنشستگان محترم افزایش خواهد یافت.»

افزایش حقوق کارمندان به نیمه دوم سال می‌رسد؟

با توجه به این آمارها و داستان تورم و کوچک شدن سفره معیشتی خانوار، به نظر می‌رسد شرایط به جایی رسیده که شاید حقوق کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری امسال دوباره افزایش پیدا کند.

از قرار معلوم، سازمان‌های «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند.

این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد.

بر این اساس، برخی روایت‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورت تایید این پیشنهاد، احتمالا افزایش مجدد حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری در دستور کار دولت قرار گرفت. در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها برای غیرحداقل‌بگیران در دستگاه‌های اجرایی اعمال شده است.

احتمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از شهریور ماه

با بسته شدن پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، نوبت به پرونده افزایش حقوق کارکنان بازنشسته دولت رسید.

در روزهای گذشته جلساتی میان نمایندگان مجلس با اعضای کانون بازنشستگان کشوری برگزار شده است. موضوع این جلسات بررسی احتمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری از شهریور ماه بوده است.

براساس روایتی که بازنشستگان کشوری حاضر در این جلسه برای تجارت‌نیوز نقل کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که از شهریور ماه مستمری این گروه به اندازه بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد.

نحوه اصلاح مصوبه افزایش مستمری تامین اجتماعی بدین ترتیب بود که مستمری سایر سطوح بگیران به اندازه میزانی که در مصوبه شورای عالی کار تعیین شده بود افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ول کنین اینقدر شعار ندهید

  • ناشناس

    چرا بیست درصد میدونید که بیست درصد چند غاز حقوق پول دوتا روغن که با مدیریت جهادی سیصد درصد گرونش کردید نمیشه؟! تامین اجتماعی با سی و هشت درصد و پانصد هزار ولی این بنده های خدا کشوری که سی سال در هر شرایطی واسه دولت در زمان جنگ و.. جون کندند اینطوری ؟! بعدش میان میگین عده ای آشوب طلب انگار واسه تفریح بیرون اومدن . نه همین مردم و بازنشستگان و بچه هاشون و.. هستن که جونشون از این بی عدالتی ها به لب رسیده

  • ناشناس

    قیمتها را کنترل کنید
    روی اجناس و مایحتاج زندگی نرخ بگذارید
    این افزایشها دردی درمان نمیکند

  • ناشناس

    ببخشید دو ونیم درصد یک میلیون چقدر میشه جناب . به صورت پلکانی افزایش من هم حدود ۳۵۰ تومن واقعا اینهمه شعار ندین پول دو سه تا پفک و چیپس هم نمیشه .

  • رضا

    همواره شاکر الطاف خداوند هستم ولی ظاهرا رئیس سازمان برنامه در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان انگیزه لازم را ندارد بهر حال قضاوت را به حضرت حق می سپاریم.

  • بازنشسته کشوری

    فقط نهصد هزار تومان؟؟؟؟؟ اول سال هم که فقط ششصدو نود هزار تومان برای من اضافه شد. آیا کارکنان دولت که در ادارات و ارگانهای دولتی در سرما و گرما و در هشت سال جنگ زحمت کشیدند حقشلن این است؟؟؟ کارکنان دولت بیمه بیشتری پرداخت کرده اند و در عوض بیمه شدگان تامین اجتماعی با سی و هشت درصد و پانصدو پانزده هزار تومان افزایش حقوق بسیار جلو افتادند و حقوقهای ما تا سالهای سال و تا آخر عمرمان به پای حقوقهای آنها نمیرسد. ما چه گناهی کرده ایم با این گرانی و تورم و اجاره خانه باید اینگونه زندگی مشقت باری داشته باشیم.من چگونه با هفت و نیم که حدود چهار تومن اجاره میدهم و تا شش ما دیگر باید تمدید کنم و احتمالا به شش میلیون اجاره میرسد با همسر و سه فرزند مجرد بیکار سر کنم

  • ناشناس

    اونایی که کارمند نیستن چکار کنن با این وضعیت گرانی سرسام اور

  • ناشناس

    اونایی که کارمند نیستن چکار کنن با این وضعیت گرانی سرسام اور