کد مطلب: ۸۱۷۱۱۸

خبر بد برای کارمندان/ سن بازنشستگی افزایش می‌یابد؟

خبر بد برای کارمندان/ سن بازنشستگی افزایش می‌یابد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند؛ اصلاحات سنجه‌ای می‌تواند به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داوود منظور با اشاره به افزایش سن بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند.

رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه اضافه کرد: بنابراین باید برخی از اصلاحات، که اصطلاحاً اصلاحات سنجه‌ای نامیده می‌شوند، در ضوابط بازنشستگی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.

منظور از وجود اصلاحاتی دیگری در همین زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه این اصلاحات به کسانی که در سن کار هستند به اندازه‌ای به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کنند که صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارائه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در طول برنامه هفتم تلاش خواهیم کرد با اصلاحاتی که انجام می‌دهیم، منابع صندوق‌های بازنشستگی بهبود و افزایش پیداکند و ورودی‌ها بیشتر شود و طبیعتاً صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته و پایداری را به بازنشستگان ارائه دهند.

منظور همچنین درباره تاثیر افزایش سن بازنشستگی در بکارگیری نیروی کار جوان، گفت: باید برای جوانان فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شود. اگربخواهیم جوانی را شاغل کنین، قاعدتاً نباید کسی که هنوز در سن کار است و توانایی کار کردن دارد، از بازار کار خارج کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: حتما باید برای جوانان فکر کنیم، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنیم. این از هدف‌گذاری‌های دولت است که درهر سال تا ۱ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید معلم ها ۴۰ سال خدمت کنند و کارمند ها ۳۵ و کارگر ها ۳۰ سال این یعنی عدالت بازنشستگی

    • ناشناس

      باید دزدیها کم بشه

    • ناشناس

      باسلام واحترام
      مشکل جامعه مااینه که برای تفکرواندیشه هیچ جایگاهی قائل نیست،متاسفانه وقتی فکرمی کنیم کاریک کارگرباکاریک معلم که باانواع مختلف دانش آموزان سروکارداره وازصبح تاپایان روزمجالی برای فکرکردن واندیشیدن براش نمی مونه،یکی هستش وحتی آسون تره،مشخصه که معلم باید۴۰سال کارکنه وکارمندان۳۵سال وکارگران۳۰سال🫣🤔🥹یاعلی

  • مهدی

    چرا باید سن بازنشستگی بیشتر شود مگر انسان چقدر عمر می کند که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنی پس کی این پول به ما پس می دهند اگر راست می گویند کسی بیشتر از سن بازنشستگیش کار می کند ۳۰درصد پرداختی بیشتر با رضایت خودش باشد وگرنه درسن قانون قبلی باز نشست شود

  • ناشناس

    ناتوانی و سو استفاده دولت ها از صندوق ها و انتصابات رانتی در صندوق ها رو ما چراباید تاوان بدیم

  • ناشناس

    واقعا برا تفکرچنین افرادی که کارمندبعد از۳۰سال دوباره میتونه کا رکنه متاسفیم بعداز سی سال باید فکر قبر باشه برید اونایی که بعد از بیست سال و… را اصلاح کنید نه اونایی که ۳۰ سال جان می کنن

  • ناشناس

    مسئولانی که تصمیم خوش خدمتی افزایش سن بازنشستگی رو دارن باید ازمسولیت خلع کرد و بازخواست کرد تا بفهمند توان کارمند هم در سن زیاد به کار وسازمان خدشه وارد میشود با همه مشکلات مادی جسمی و روحی یکم انسانیت و درک همنوع بودنم خوب چیزیه

  • ناشناس

    افزایش سن بازنشستگی ظلم آشکار دولت به کارمندان فلک زده ؟؟؟یک روز بیشتر کار نمیکنم

  • علی

    بهتره منبعد بریم بسوی کار بی بیمه وپول مفتی که به این دستگاه نا مطمئن ندیم وبرای خودمان ذخیره کنیم،چون معلوم هم نی اینا بعد از ۳۰ سال دیگه پولی به بازنشسته بدهن

  • عاقل

    پول به بیمه دادن یعنی حماقت محض
    پولتان را۳۰ سال پیش خودتان سرمایه گذاری کنید اینها خدماتی ۳۰ دیگه یا بقول خودشان ۳۵ سال دیگه تا اون موقع میکنن۴۰ سال بازنشستگی رو و خدماتی به بما نمیدهند ونمیدهند ونمیدهند تمام

  • ناشناس

    سلام
    چرا باید بین کارکنان تبعیض باشد. یک عده باید مالیات بدهند و عده ای ندهند. کسورات بازنشستگی برای عده ای باشد و برای عده ای نباشد. اول کارمندان را در استخدام برابر ببینید بعد دنبال کارهای دیگر بروید. جوابگو باید نمایندگان مجلسی باشند که قوانین تبعیض آمیز وضع می کنند. چرا زمانی که قانون می نویسید با تبصره های تبعیض آمیز نابودش می کنید . آقایان نماینده قوانین تبعیض آمیز وضع نکنید. ملت ایران را یک جور ببینید.