کد مطلب: ۳۱۷۴۷۹

افزایش شاخص سهام آسیا قیمت طلا را کاهش داد

افزایش شاخص سهام آسیا قیمت طلا را کاهش داد

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام آسیا و تقویت ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

قیمت طلا که طی هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی با افزایش همراه شده و به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود، امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام آسیا و ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با کاهش روبرو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1233 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه به بالاترین سطح خود از 17 جولای رسیده بود. قیمت طلا هفته گذشته با رشد 0.6 درصدی مواجه شد. رشد متوالی قیمت طلا در 4 هفته اخیر مساله ای است که از ژانویه تاکنون بی سابقه بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش 0.1 درصدی روبرو شده است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که سود صنعتی در چین طی ماه سپتامبر برای پنجمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است. این مساله نشانگر کاهش تقاضای داخلی و خارجی برای کالاهای صنعتی چین بوده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نشست های مهم بانک مرکزی ژاپن و انگلیس قرار خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اشتغال آمریکا در ماه اکتبر نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای جهانی داشته باشد.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.