کد مطلب: ۱۲۹۸۵۰

برجام صادرات ایران را به اروپا ۳۰۰ درصد افزایش داد

برجام صادرات ایران را به اروپا ۳۰۰ درصد افزایش داد

بعد از اجرایی شدن برجام، تجارت ایران و اتحادیه اروپا 79 درصد افزایش یافت و صادرات ایران به اروپا افزایش 300 درصدی را تجربه کرد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا ضمن اعلام علاقه‌مندی به همکاری با ایران در حوزه انرژی هسته‌ای‌، از رشد 300 درصدی صادرات ایران به اتحادیه اروپا پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «میگوئل آریاس کانِتِه» (Miguel Arias Canete) امروز در نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار، در محل وزارت نیرو اضافه کرد: قرارداد هسته‌ای، زمینه را برای همکاری و از سرگیری همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا هموار کرده است.

وی با تاکید بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام، گفت: در سال 2016 اتحادیه اروپا و ایران همکاری‌های زیادی را در بخش‌های مختلف آغاز کردند و قراردادهای زیادی را به امضا رساندند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اضافه کرد: بعد از اجرایی شدن برجام، تجارت ایران و اتحادیه اروپا 79 درصد افزایش یافت و صادرات ایران به اروپا افزایش 300 درصدی را تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه این روند باید ادامه داشته باشد، اظهار امیدواری کرد نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار بتواند زمینه را برای ارتباط ایران و اروپا در زمینه انرژی‌های پاک فراهم کند.

کانِتِه افزود: اروپا آمادگی دارد تجارب خود را در زمینه انرژی‌های پاک در اختیار ایران قرار دهد تا ایران بتواند تا سال 2030، 30 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و حتی در زمینه سرمایه‌گذاری نیز آمادگی دارد کمک کند حضور شرکت‌های اروپایی در ایران بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد؛ این نشست به دنبال توافق ایران در نشست پاریس برای کاهش 4 تا 14 درصدی انتشار آلاینده‌ها برگزار شد.

نشست تغییرات آب و هوایی و تغییر اقلیم (COP 21) به مدت 11 روز (30 نوامبر تا 11 دسامبر، 9 تا 20 آذر) در پاریس برگزار شد تا شرکت‌کنندگان در نشست، راهکارهایی برای ممانعت از گرمای بی‌رویه زمین اتخاذ کنند.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره این نشست به ایرنا گفت: ایران اعلام آمادگی کرده است تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را 4 درصد غیرمشروط و 8 درصد مشروط کاهش دهد.

یکی از راه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌جای انرژی‌های فسیلی است.

سیدمحمد صادق‌زاده، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار در این ارتباط گفت: در سال گذشته (1395) در مقایسه با سال قبل از آن (1394)، ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر رشدی هفت برابری داشت. ایران تصمیمی جدی دارد که تا سال 2030، هفت هزار و 500 مگاوات ظرفیت به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور اضافه کند.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال نزدیک به یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ایجاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.