کد مطلب: ۲۴۳۳۷۶

افزایش صادرات ماهیان پرورشی گیلان به عراق

افزایش صادرات ماهیان پرورشی گیلان به عراق

مدیرکل دامپزشکی گیلان از افزایش 61 درصدی صادرات ماهیان پرورشی گیلان به عراق خبر داد.

«سهراب عاقبتی»، گفت: بیش از 394 هزار و 150 کیلوگرم انواع ماهیان پرورشی به ارزش 243 میلیارد ریال در سال گذشته به کشورهای همسایه به‌ویژه عراق صادر شده است که نسبت به سال 95 به میزان 61 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به این‌که محموله‌های صادراتی، تازه و به همراه پودر یخ حمل می‌شود، گفت: گواهی بهداشتی این محموله‌ها تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی صادر شده و توسط خودروهای سردخانه‌دار به خارج از کشور صادر می‌شود.

عاقبتی خاطر نشان کرد: استان گیلان با برخورداری از حدود 14 هزار هکتار استخر پرورش ماهی به ظرفیت تولید سالانه 48 هزار تن ماهیان گرم آبی نظیر فیتوفاک، آمور و کپور معمولی به‌عنوان استان برتر در تولید ماهی پرورشی در کشور مطرح است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 82 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان گیلان در سال گذشته انجام شد.

وی افزود: جوجه‌ریزی مزارع مرغ مادر گوشتی نیز در سال گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار قطعه و واحدهای اجداد گوشتی 55 هزار قطعه جوجه بوده است.

مدیرکل دامپزشکی در راستای کنترل بیماری‌ها در واحدهای مرغداری صنعتی و جمعیت طیور بومی استان خاطرنشان کرد: بیش از 680 میلیون دز واکسن طیور توسط بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی توزیع و مورد مصرف قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.