خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۰۶۹۱

افزایش صادرات ماهی زینتی از محلات

افزایش صادرات ماهی زینتی از محلات

رئیس هیات‌مدیره شرکت آبزی‌پروری محلات گفت: صادرات ماهی زینتی از این شهرستان به خارج از کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل 2‌و‌نیم برابر افزایش یافته است.

مهدی شاهرخی افزود: در 9 ماه پارسال 470 هزار قطعه ماهی زینتی از این شهرستان صادر شد که این رقم امسال به بیش از یک میلیون قطعه افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی، علت افزایش صادرات ماهی زینتی را بازاریابی مؤثر در ترکیه و افغانستان بیان کرد و ادامه داد: از این میزان صادرات 364 هزاردلار ارز عاید آبزی پرورها شده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت آبزی پروری محلات اظهار کرد: ماهی زینتی صادراتی از این شهرستان در 60 گونه و در قالب 26 محموله از گمرکات فرودگاه امام خمینی (ره)، مرز باشماق در مریوان استان کردستان و شلمچه در استان خوزستان ارسال شد.

شاهرخی یادآور شد: یش بینی می‌شود با تصاحب بازار ترکیه در سه ماهه آخر امسال ارزآوری این شهرستان به 2 برابر افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره شرکت آبزی پروری محلات گفت: 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می‌شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.

وی ادامه داد: محلات از توابع استان مرکزی قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است و این شهرستان رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

شاهرخی اضافه کرد: 11 میلیون قطعه ماهی زینتی پارسال در کارگاه‌های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

محلات از شهرستان‌های جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.