کد مطلب: ۱۶۲۱۱۸

افزایش صادرات محصولات معدنی

افزایش صادرات محصولات معدنی

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در پنج ماهه نخست سال جاری معادل ۳.۶ میلیارد دلار بوده در حالی که کل صادرات سال قبل در این حوزه معادل هفت میلیارد دلار بوده است.

ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی در پنج ماه نخست سال جاری از ارزش صادرات محصولات معدنی در مدت مشابه سال قبل پیش افتاده است؛ به طوری که در این مدت معادل ۳.۶ میلیارد دلار محصول معدنی صادر شده، در حالی که کل صادرات مربوط به سال گذشته رقمی معادل هفت میلیارد دلار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان مرداد ماه ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی از رقمی معادل ۳.۶ میلیارد دلار عبور کرده که کل تناژ صادراتی این بخش به ۲۶ میلیون تن رسیده است. در این مدت زنجیره آلومینیوم و روی با رشد ۱۱۵ درصدی، زنجیره تیتان با رشد ۴۶ درصدی، سنگ آهن و انواع سنگ با افزایش ۴۶ و ۴۲ درصدی در ارزش صادرات روبرو شده‌اند.

در پنج ماه نخست سال جاری ارزش صدور زنجیره آلومینیوم ۱۶۹ میلیون دلار، زنجیره روی ۱۶۰ میلیون دلار، سنگ‌آهن ۴۱۳ میلیون دلار و انواع سنگ ۱۷۰ میلیون دلار اعلام شده است.

در این میان وزن صادراتی آلومینیوم به ۱۵۴ هزار تن، روی ۹۱ هزار و ۵۰۰ تن، سنگ آهن ۷.۳ میلیون تن و انواع سنگ ۲.۸ میلیون تن بوده و طی پنج ماهه نخست سال جاری تناژ صادرات زنجیره فولاد به ۴.۱ میلیون تن رسید که ارزشی معادل ۱.۴ میلیارد دلار داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.