خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۷۲۵۶

افزایش صادرات نفت خارک تا ۲ سال آینده

افزایش صادرات نفت خارک تا 2 سال آینده

مدیرعامل شرکت پایانه‌‌های نفتی ایران از آماده‌سازی زیرساخت‌های پایانه خارک برای افزایش ظرفیت دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت به میزان روزانه 700 هزار بشکه تا 2 سال آینده خبر داد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌‌های نفتی ایران از آماده‌سازی زیرساخت‌های پایانه خارک برای افزایش ظرفیت دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت به میزان روزانه 700 هزار بشکه تا 2 سال آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پایانه خارک بزرگترین پایانه نفتی ایران است که بیشترین حجم صادرات نفت کشور را به خود اختصاص داده است، میزان صادرات نفت و میعانات گازی کشور به روزانه حدود 2 میلیون و 600 هزار بشکه رسیده که بخش عمده آن از پایانه خارک صادر می‌شود.

پارسال، 800 میلیون بشکه نفت از طریق پایانه خارک صادر و بارگیری همزمان روزانه حدود هشت میلیون بشکه نفت از هشت پهلوگاه و 2 عملیات کشتی به کشتی با استاندارد و ایمنی کامل در پایانه نفتی خارک به طور همزمان انجام شد که یک رکورد محسوب می‌شود و اکنون آمادگی لازم برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

سیدپیروز موسوی امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل افزود: 90 درصد نفت صادراتی کشور از پایانه خارک به بازارهای هدف صادر می‌شود که طرح‌هایی برای افزایش ظرفیت صادرات از این پایانه در حال انجام است.

وی افزود: پایانه نفتی شمال کشور کار سوآپ نفت کشورهای حاشیه خزر و پایانه عسلویه نیز کار صادرات میعانات گازی را انجام می‌دهد.

موسوی صنعت نفت را پیشران اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: بیشترین دارایی کشور در صنعت نفت است، بنابراین باید به صیانت از آنها توجه شود.

به گفته موسوی، با توجه به تهدیدات دشمن باید بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیرات نفتی با هدف استمرار و پایداری در تولید دنبال شود و بخش خصوصی در طرح‌های نگهداری تاسیسات مشارکت داشته باشند.

خارک در فاصله 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب‌های خلیج فارس قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت ایران از طریق بزرگترین پایانه‌های این جزیره صادر می‌شود.

نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه‌های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در تهران در حال برگزاری است و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.