کد مطلب: ۱۹۶۱۸۷

افزایش ظرفیت تولید کاغذ در ۱۸ ماه آینده

افزایش ظرفیت تولید کاغذ در 18 ماه آینده

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از اضافه شدن ظرفیت ۲۰ هزار تنی تولید کاغذ از کربنات کلسیم، طی ۱۸ ماه آینده بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد.

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از اضافه شدن ظرفیت ۲۰ هزار تنی تولید کاغذ از کربنات کلسیم، طی ۱۸ ماه آینده بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ایدرو؛ ابوالفضل کیانی در ارتباط با تصمیم هیات دولت مبنی بر سرمایه‌گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس که منجر به افزایش ۲۰ هزار تنی ظرفیت سالانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در کشور خواهد شد، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دارای دو رسالت اصلی مبنی بر توسعه مناطق محروم و توسعه صنایع پیشرفته بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که تصویب تصمیم مربوطه توسط هیئت دولت در راستای هر دو رسالت ایدرو قرار دارد.

وی ادامه داد: منطقه خرامه از نقاط محروم کشور است که در ۷۰ کیلومتری شیراز قرار دارد و مردم آن نقطه بر پایه کشاورزی معیشت میکنند و این روزها به دلیل کم‌آبی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند.

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مورد طرح سرمایه‌گذاری مذکور مبنی بر تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط این سازمان، بیان کرد: فعالیت این کارخانه منجر به اضافه شدن ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن کاغذ از کربنات کلسیم را به‌همراه خواهد داشت و در صورت استفاده از سایر ظرفیت‌ها و با توجه به بازار خرید امکان ارتقای تولید به ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن کاغذ در مراحل بعدی طرح وجود دارد.

کیانی ادامه داد: کاغذ سلولزی با قطع درختان همراه است و نیازمند مصرف آب بالاست. در حالی‌که کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم مصرف حداقلی آب را به همراه دارد و ۸۰ درصد آن را کربنات کلسیم، ۱۵ درصد آن را پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلن و نیز ۵ درصد آن را مواد افزودنی تشکیل می‌دهند بنابراین این اقدام کاهش مصرف آب را به‌همراه انتقال فناوری و تکنولوژی به‌همراه خواهد داشت. علاوه بر این باید خاطرنشان کرد که کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم بسیار مقاوم است و در بسته‌‌بندی‌ها، پاکت‌های سیمان و گچ، بنرها و بروشورها و سایر موارد از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استراتژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کمتر از ۲۰ درصدی به‌همراه بخش خصوصی است، گفت: در حال رایزنی با چند بخش خصوصی متقاضی جهت سرمایه‌گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم هستیم و اگر به نتیجه برسیم، مشارکت ایدرو در این طرح کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود و در غیر این صورت سازمان با فعالیت صددرصدی طرح مربوطه را پیش خواهد برد چرا که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مجوز سرمایه‌گذاری به میزان صد در صدی در مناطق محروم را دارد.

به گفته معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه معادل ۸۳ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن تسهیلات و ۵۰ درصد آن مربوط به آورده سهام‌داران خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.