کد مطلب: ۱۵۲۴۳۰

افزایش عرضه اینترنتی بن‌سای در پی ممنوعیت فروش

افزایش عرضه اینترنتی بن‌سای در پی ممنوعیت فروش

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به ممنوعیت فروش بن‌سای و بامبو از اول شهریور ماه گفت: ممنوع شدن فروش گیاهان پرطرفداری، چون بن‌سای و بامبو راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق این گیاه نمی‌تواند باشد.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در خصوص ممنوعیت فروش بن‌سای و بامبو از اول شهریور ماه در سطح شهر اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی توان تولید بن‌سای و بامبو را با توجه به نیاز بازار ندارند، از این رو ناچاریم بخشی از آن را از طریق واردات تامین کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: مردم خواهان این گیاهان هستند و بهتر است به جای ممنوعیت فروش بن‌سای، صدور مجوز‌ها به تعداد کافی دوباره آغاز شود تا امکان کنترل واردات به کشور وجود داشته باشد و از قاچاق جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بالایی از این گیاه در مغازه‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد، گفت: نبابد با ممنوعیت فروش این گیاه پرطرفدار، زحمات افرادی که از این نمونه گیاه در گلخانه‌ها و گل‌فروشی‌ها دارند را نادیده گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه ممنوعیت فروش بن‌سای راهکار خوبی برای جلوگیری از عرضه آن نیست، خاطرنشان کرد: راه حل این مشکل جمع کردن این گیاهان از محل‌های عرضه و مغازه‌ها نیست و باید با این موضوع به گونه‌ای دیگر برخورد کرد.

وی افزود: در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کانال تلگرامی به صورت مجازی به فروش گل و گیاه و بن‌سای مشغول هستند که در صورت ممنوعیت فروش این محصول در گل‌فروشی‌ها، قطعا بازار گرم‌تری پیدا خواهند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در انتها بیان کرد: چون نمونه داخلی از این گیاه وجود ندارد، واردات این محصول به طور رسمی بر تولید دیگر گیاهان داخلی لطمه‌ای وارد نمی‌کند و از این رو برای جلوگیری از قاچاق آن بهتر است به طور رسمی و از مبادی قانونی وارد شود تا کنترل بیشتری روی این گیاه صورت گیرد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.