کد مطلب: ۵۷۲۹۷۸

افزایش ۱۰ برابری قیمت برقع در افغانستان!

افزایش ۱۰ برابری قیمت برقع در افغانستان!

همزمان با سیطره طالبان بر افغانستان، قیمت برقع در این کشور به ۱۰ برابر افزایش یافته است. طالبان حجاب را اجباری اعلام کرده اما گفته است که محدود به برقع نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد، همزمان با سیطره طالبان بر کابل و قدرت گرفتن این گروه در افغانستان، قیمت برقع در این کشور ۱۰ برابر شده است.

در این گزارش به نقل از یکی از زنان افغانستانی آمده است که زنان در این کشور با پیشروی طالبان برای خریدن برقع به بازارها هجوم برده‌اند.

این زن اعلام کرد که مجبور شده ساعات طولانی در مقابل بانک برای برداشت مبلغی پول از حسابش منتظر بماند.

وی گفت: سیطره طالبان بر کابل، حادثه غافلگیرکننده‌ای است چراکه همه فکر می‌کردند کابل برای یک سال یا مدت بیشتری می‌تواند مقاومت کند.

یک زن دیگر به سی‌ان‌ان گفت: برقع کمیاب است. من یک یا دو برقع برای سه زنی که در خانواده‌ هستیم، دارم.

او اشاره کرد: شاید مجبور شویم از ملحفه برای دوختن هر نوع حجابی استفاده کنیم.

حجاب در افغانستان اجباری شد

در این راستا روز گذشته سهیل شاهین، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه برحسب شریعت اسلامی حجاب را اجباری می‌کند اما صحبت درباره پوشیدن برقع نیست بلکه انواع مختلفی از حجاب وجود دارد ( ایسنا ).

وی گفت: «برقع تنها حجابی نیست که می‌توان از آن استفاده کرد. انواع مختلفی از حجاب وجود دارد که محدود به برقع نیست.»

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در کنفرانس خبری در مورد حقوق زنان گفت: حقوق زنان یک بحث جدی است. ما اطمینان می‌دهیم که حقوق زنان در قالب اسلام در نظر گرفته می‌شود و آنها می‌توانند مطابق قوانین اسلامی به فعالیت خود ادامه بدهند.

وی گفت: زنان می ‌توانند همانند مردها کار کنند و در جامعه باشند. با آنها در چارچوب شریعت اسلام رفتار می‌شود ( یورونیوز ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.