کد مطلب: ۳۱۲۱۶۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

افزایش قیمت بنزین چقدر محتمل است؟

افزایش قیمت بنزین چقدر محتمل است؟

سال گذشته پیشنهاد اصلاح قیمت بنزین در لایحه بودجه ارائه شد که مجلس آن را رد کرد. اما امسال تا حدودی شرایط متفاوت است و باید ببینیم دولت در بودجه چه پیشنهادی می‌دهد تا مجلس نیز براساس آن تصمیم‌گیری کند.

مدت‌هاست که زمزمه‌هایی مبنی بر سر افزایش قیمت بنزین وجود دارد. این در حالی است که دولت پیش‌تر پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را در لایحه بودجه 97 داده بود که توسط مجلس رد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی کارشناسان با استناد به حجم قابل‌توجه قاچاق بنزین ، یکی از علت‌های آن را پایین بودن قیمت بنزین در ایران نسبت به برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه می‌دانند.

در همین زمینه سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز، فعال کردن کارت‌های سوخت و اصلاح قیمت بنزین را دو راهکار پیشنهادی جلوگیری از قاچاق بنزین می‌داند.

امینی گفت: مجلس در این زمینه برنامه‌ای ندارد و قرار است دولت در این زمینه برنامه داشته باشد. سال گذشته پیشنهاد اصلاح قیمت بنزین در لایحه بودجه ارائه شد که مجلس آن را رد کرد. اما امسال تا حدودی شرایط متفاوت و باید ببینیم دولت در بودجه چه پیشنهادی می‌دهد تا مجلس نیز براساس آن تصمیم‌گیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قیمت بنزین می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از قاچاق بنزین باشد یا خیر، گفت: یک راهکار کارت‌های سوخت است که پیشنهاد شده تا مجددا فعال شوند. کمااینکه اصلاح قیمت نیز می‌تواند تا حد قابل‌توجهی در این زمینه اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تعیین نرخ مناسب برای بنزین، گفت: باید منتظر بمانیم تا لایحه بودجه پیشنهاد داده شود، سپس در مجلس بررسی و چکش‌کاری شود تا در نهایت به یک عدد در مورد قیمت بنزین برسیم. اکنون اکثر اجناس و کالاها افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و به احتمال زیاد قیمت بنزین نیز متناسب با این روند اصلاح خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه بنزین گرون بشه مردم بدبخت ایران دچارفلاکت بیسابقه ای میشه […]

  • ناشناس

    با توجه به نزدیکی انتخابات سال آینده محال است گران شود

  • ناشناس

    […] به دلیل گران شدن نرخ ارز خیلی از کالاها قاچاق می شود اما چرا بنزین؟ باید گران شود خدا میداند که پشت پرده چه خبر است. مردم باید هشیارانه تر از سال گذشته عمل کنند […]

  • سید خدا

    جنابعالی که می فرمایید قیمت همه چیز بالا رفته وقیمت بنزین هم باید بالا بره آیا دولت برای قشر حقوق بگیر که ماهانه درآمد ثابت دارند فکری هم کرده است

  • ناشناس

    مشکل این است که اگر بنزین گران شودبه دیگر کالاها نیز اثر منفی میگذار