کد مطلب: ۴۶۳۳۴۵

خودروسازان هر ۳ ماه یکبار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند

خودروسازان هر ۳ ماه یکبار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را مشخص کرده است، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده‌اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت‌گذاری اجرایی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا شیوا با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه‌های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت‌ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را مشخص کرده است، افزود: این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در خصوص مطرح شدن تعیین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده‌اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت‌گذاری اجرایی می‌کند به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه خودرو درخوست نموده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود.

شیوا اضافه کرد: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می‌شود و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جوان ناکام

    با اعدام رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، قیمت خودرو تعدیل خواهد شد
    و من الله التوفیق

    • شهروند ایرانی

      کاملا باهاتون موافقم. اینا همیشه با مصاحبه هایی می کنن به دلال ها سیگنال افزایش قیمت میدن و بازار رو ملتهب میکنن.

  • یاس

    ازامسال توروخدا نباشه ماباکلی امیدوآرزوبعد کلی سال ماشین ثبت نام کردیم با حقوق کارگری چطورپس اندازکنیم تامیخوایم پول جورکنیم باز تاموقع تحویل کم میاریم باشه براسال آینده امسال خیلی روقشری مثل مافشاربوده ازهرلحاظ که فکرش بکنید دیگه اینجا راباهامون راه بیاید خواهشاً حداقل دعای یه مشت کارگر پشت سرشما باشه نه همش نفرین

  • پویا

    واقعا جای تاسف داره چرا این ماشینای بی کیفیت اینقد افزایش قیمت میدن چرا فضا رانتی هست و رقابتی نیست چرا نباید خودرو ساز خوب خارجی بیاد تو کشور.این خودرو های بی کیفیت و گرون شایسته مردم ما نیست.تا کی باید شاهد این فضای ناعادلانه باشیم.

  • ناشناس

    الان اول تیر قیمت کوییک رو از ۶۹ کردین ۸۸ الان یک ماه نگذشته به هیچ کس دعوتنامه ندادن و قیمت رو کردن ۱۰۴ میلیون شرف کجا رفته؟

  • ناشناس

    از دولت که اصلا انتظاری نیست . باید مجلس با این مجوز غیر منطقی شورای رفاقت(دوست/همراه/یار) برخورد کنه .

  • ناشناس

    چرا با صحبت ها باعث گرانی مجدد خودرو می شوید ؟
    دادستان تهران لطفا با این افراد برخورد کند.

  • ناشناس

    این چه تورمی هست که برای یک شرکت سی درصد وبرای یکی بیست درصد است اگر شورای رفاقت بخواهد هر سه ماه خودرو را گران کند ففط باعث افزایش تورم می شود چون هر چه قیمت را بالا ببرد نمی تواند جواب گوی تقاضا باشد ستاد تن ظیم با زاری (گریه) نیز اشک همه را در خواهد آورد

  • علی

    چی شورش در اوردین اخه تو 6ماه تقریبا 20تومن قیمت ساینارو بردن بالا بازم میخوایین گرونش کنید ماچه گناهی کردیم الان ماشین ثبت نام کردم 15تومن کم دارم چیکار کنیم از کجا جور کنیم

  • ناشناس

    جایگاه مردم در این قیمت گذاری ها کجاست؟ ی جو عقل و خرد داشته باشن متوجه این باید بشن که این رفتار ناآگاهانه چه مصیبتی برای مردم عادی درست میکنه. کارگر با حقوق 2/5 میلیونی خرید خودرو که هیچ تو روزمره زندگیش مونده.