کد مطلب: ۴۸۷۰۴۳

شیوا مطرح کرد:

خودروسازان مجوز افزایش قیمت در پاییز را گرفتند

خودروسازان مجوز افزایش قیمت در پاییز را گرفتند

رئیس شورای رقابت گفت: براساس مصوبه اردیبهشت ماه خودروسازان می‌توانند حداکثر تا سقف اعلامی نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی در سه ماهه سوم امسال افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود یکباره یا در دو مرحله انجام دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا شیوا رئیس شورای رقابت، با اشاره به اینکه براساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال در شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود حداکثر افزایش قیمت‌ها را در محصولات اعمال نمایند، اظهار کرد: در حال حاضر ایدرو مسئول نظارت بر بخش خودرو هست و آنها از شورای رقابت خواستند تا افزایش قیمت‌ها را تأیید کند، این در حالی است که این موضوع نیازمند تأیید شورای رقابت نیست بلکه مطابق مصوبه امکان افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم بخشی وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته پیشنهاد شده در سه ماهه چهارم امسال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری نیز در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو لحاظ و متناسب با آنها تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌ها انجام شود.

رئیس شورای رقابت تاکید کرد: خودروسازان می‌توانند حداکثر تا سقف نرخ تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود یکباره یا در دو مرحله انجام دهند.

به گفته شیوا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با رای 12 نفر از اعضای شورا به همراه سه ناظر انجام گرفته و این موضوع نشان می‌دهد این دستورالعمل به صورت کارشناسی تعیین شده است، این درحالیست که برخی در تما‌س‌ با بنده اعلام می‌کنند که افزایش قیمت‌ها را لحاظ نکنید، که باید بگویم این دستورالعمل حاصل توافق کارشناسان مربوطه است و با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جوان ایرانی

    این چه مدیریتی هست که شما دارید اخه ؟
    من یکسال پیش پرداخت دادم اخر آبان باید ماشین رو تحویل بگیرم . کمتر از یک ماه مونده قیمت رو دوباره و سه باره افزایش میدین ؟ اون که داره که میره ماشین لوکس می خره نه ۲۰۶ تیپ ۲ .
    بابا به این مردم رحم کنید اخه . اونی که یه هفته پیش تکمیل وجه کرده با من که ۲۰ روز دیگه تکمیل وجه دارم باید تفاوت باشه؟؟؟ حداقل ثبت نامی ها رو نکنید این کار رو

    • ناشناس

      این چه حرفیه دوست عزیز تازه خودروسازها ضرر هم می کنن با این فروش !

    • ناشناس

      خوب کاری نداره که کلا تعطیل کنن بزارن خودرو از خارج وارد بشه انحصار شکسته شه

  • ناشناس

    پس بخاطرهمین امروزخودرویی هاتوبورس مثبت شد

  • ناشناس

    نوش جون همتون به قول آقای ظریف ما خودمون خواستیم اینجوری زندگی کنیم

  • ناشناس

    آخه مردم چه گناهی کردن گیر این مسوولین افتادن به کی باید شکایت کنیم آخه چرا این بالا ها رو سر ما میارید اردیبهشت ۲۰۶ قیمت ۶۳ ثبت نام کردم آخر سال گفتن تحویله تا الان سه بار افزایش خورده مگه حقوق ما چقدر افزایش داشته

  • ناشناسم

    هر ثبتنام خودرو مساوی با یک خیانت به هموطن

    • يه هموطن

      با شما موافقم خودروهاي بي كيفيت با قيمت نجومي

  • ناشناس

    بابا ثبت نام نکنید این ظلم مستقیم به مرد مظلوم ایران هست به خودمون رحم کنیم

  • ناشناس

    واقعا سر گردنه است. آخه مگه یارانه ما را ۱۵ ساله اضافه کردید که خودرو را هر سه ماه ۳۰ درصد گرون می کنید

  • سهند

    سلام دوستان میگم من براآبان سه هفته دیگه بایددعوت نامه سایناsبیادبرام آیاافزایش قیمت خورده چیزی درموردسایناsنگفتن

  • زانیار

    #کمپین عدم ثبت نام در طرح پیش‌فروش سايپا یا قیمت غیر قطعی
    بیاید ثبت نام نکنیم
    #من ثبت نام نمیکنم

  • ناشناس

    با این حساب کسی که در زمان ثبت نام ،۴۰درصد قیمت روز خودرو را به عنوان پیش پرداخت ، پرداخت کرده مالک ۴۰ درصد قیمت الان خودرو ی مورد خریداری میباشد بنابر این پیشنهاد میکنم کسانی که پیش خرید نموده اند برای احقاق حقشان اقدام قانونی کنند و علیه شرکت خودر سازبابت اعمال مالکیت نسبت به ۴۰درصد خریداری شده طرح دعوا کنند