کد مطلب: ۶۹۷۶۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمیاب شدن درهم، دلار را افزایش می‌دهد؟/ سیگنال کشورهای همسایه به بازار ایران

کمیاب شدن درهم، دلار را افزایش می‌دهد؟/ سیگنال کشورهای همسایه به بازار ایران

قیمت دلار همچنان متاثر از اخباری است که از مذاکرات وین منتشر می‌شود. همچنین درهم در تهران کمیاب شده است و دلار نیز در کشورهای همسایه روند افزایشی دارد. این اخبار چه تاثیری در بازار دلار کشور دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارز کشور امروز با نوساناتی همراه بود. اخباری که مذاکرات وین منتشر می‌شود، همچنان بر بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد. در روزهای اخیر هم دلار بازار آزاد در برخی از کانال‌های تلگرامی بین کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومان نوسان دارد. امروز دلار در کانال ۳۰ هزار تومان روند صعودی دارد.

اما امروز اخبار جدیدی نیز از بازار ارز منتشر شده است. معامله‌گران می‌گویند درهم در تهران به سختی پیدا می‌شود، کانال‌های اعلام نرخ برای درهم قیمت ۸۲۴۰ تومان را اعلام می‌کنند اما معامله‌گران می‌گویند تا سطح ۸۳۰۰ هم موفق به خرید درهم نمی‌شوند.(اقتصادنیوز)

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز معتقد است که این اتفاق احتمال افزایش قیمت دلار در روزهای آینده را افزایش می‌دهد.

بانک مرکزی قیمت دلار را کنترل می‌کند

اما در این میان، معامله‌گران از اقدامات بازارساز در کنترل بازار ارز گلایه دارند. برخی از آنها معتقدند که بانک مرکزی در مقاطعی، با اقدامات خود قیمت دلار را کاهش می‌دهد و از این طریق کسب سود می‌کند.

حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: دولت و بانک مرکزی سعی در کنترل بازار و قیمت این ارز دارند.

او می‌افزاید: در حال حاضر بانک مرکزی به شدت با خبردرمانی و تزریق اخبار، بازار را کنترل می‌کند. اما خبردرمانی تا جایی می‌تواند پاسخگو است. مشخص نیست که بانک مرکزی تا چه مدتی می‌خواهد این اقدام را ادامه دهد. اما نکته مهم این است که خبر مثبتی در رابطه با مذاکرات وین منتشر نمی‌شود، در حالی که برخی در کشور از روند خوب مذاکرات سخن می‌گویند.

سیگنال کشورهای همسایه به بازار ایران

قیمت دلار در کشورهای همسایه نیز در حال افزایش است. آیا این روند، پیامی برای بازار ارز ایران دارد؟

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: افزایش نرخ دلار در کشورهای همسایه ارتباط مستقیم با قیمت دلار در ایران دارد. برای مثال، افزایش یا کاهش قیمت دلار در کشور همراه با نوسانات در بازار ارز ترکیه رقم می‌خورد. در حال حاضر نیز نرخ دلار در بازارهای ترکیه در حال افزایش است. در نتیجه این ارز احتمالا در ایران نیز روند صعودی خواهد داشت.

حق‌شناس گفت: اکنون شاهد تقویت نرخ ارز در بازار کشور هستیم و این اتفاق نیز در افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.