خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۹۲۳۸

قیمت سنگ‌ آهن به بالاترین حد دوماه اخیر رسید

قیمت سنگ‌ آهن به بالاترین حد دوماه اخیر رسید

قیمت سنگ‌آهن در معاملات دیروز در نتیجه خوشبینی افزایش تقاضای فولادسازان چین افزایش یافت و به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق ارزیابی نشریه متال بولتن، قیمت هر تن سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد در بنادر شمالی چین با رشد ۳٫۳ درصدی نسبت به روز جمعه به ۱۲۳ دلار رسید که بالاترین میزان قیمت از ۲۱ اکتبر تاکنون به شمار می‌رود.

فعال‌ترین معاملات بازار فیوچرز سنگ‌آهن یعنی قراردادهای تحویل ماه ژانویه در بورس سنگاپور رشد ۶٫۷ درصدی را تجربه کرد و به ۱۲۷ دلار رسید که این نیز بالاترین حد قیمت از ۱۲ اکتبر محسوب می‌شود.

همچنین قراردادهای آتی سنگ‌آهن تحویل ماه می در بورس دالیان چین با افت قیمت مواجه شد و با کاهش ۱٫۳ درصدی به ۱۰۵ دلار رسید و از بالاترین حد هفت هفته اخیر خود اندکی عقب نشست.

به نقل از پایگاه خبری بااقتصاد، افزایش واردات چین و پرشدن انبارها که هفته گذشته به بالاترین میزان خود از میانه سال ۲۰۱۸ رسید و نیز محدودیت تولید فولاد در کشور که انتظار می‌رود همچنان تا بازی‌های المپیک زمستانی در ماه فوریه ادامه‌دار باشد، اشتیاق سرمایه‌گذاران سنگ‌آهن چینی را کاهش داده است.

چند روز پیش مؤسسه مشاوره «اس پی آنجل» در گزارشی نوشت که تحلیل‌گران انتظار دارند که میزان تولید فولاد کشور چین به مرور زمان افزایش پیدا کند.

میزان تولید فولاد خام چین از ژانویه تا نوامبر یعنی طی ۱۱ ماه به ۹۴۶ میلیون تن رسیده که حدود ۲٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشه کاهش پیدا کرده است. با توجه به هدف‌گذاری دولت چین مبنی بر محدودیت تولید فولاد انتظار می‌رود که تولید فولادسازان چینی افزایش اندکی را تجربه کند، چرا که مقامات این کشور به دلیل سیاست‌گذاری زیست‌محیطی اجازه رشد تولید بیش از سال گذشته را نمی‌دهند. سال گذشته کشور چین حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تن فولاد تولید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.