کد مطلب: ۴۴۰۹۳۵

نظرسنجی کیتکو؛ ۳ آوریل

پیش‌بینی بازگشت قیمت طلا به روند صعودی

پیش‌بینی بازگشت قیمت طلا به روند صعودی

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در سوم آوریل منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا با رشد ۰٫۰۶ درصدی مواجه شد و تحت تاثیر جدیدترین آمار اقتصادی منتشرشده در آمریکا، بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر تحلیلگران بسیاری در نظرسنجی کیتکو نسبت به آینده بازار طلا ابراز خوشبینی کرده‌اند.

امید به روند روبه‌رشد قیمت جهانی طلا پس از آن افزایش یافت که بسته مشوق‌های مالی به ارزش دو تریلیون دلار از سوی کنگره آمریکا تصویب شد تا از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

سایر کشورها هم برای تثبیت بازارهای مالی و پیشبرد اقتصاد جهانی، اقدامات مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

به‌گفته باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آرجی‌او فیوچرز، با توجه به بسته‌های محرک مالی از سوی دولت‌های مختلف، کاهش نرخ بهره تا سطح صفر درصد و رشد قابل توجه نرخ بیکاری، انتظار می‌رود، قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد.

به‌گفته او، فلز زرد بار دیگر در حال ایفای نقش به‌عنوان یک پناهگاه امن است. این در حالی است که پیشتر و در اواسط ماه مارس، به‌دنبال کاهش نقدینگی در بازارهای سهام، بسیاری از سرمایه‌گذاران ناچار به فروش طلا برای افزایش نقدینگی شدند. این روند افت قیمت طلا را به‌دنبال داشت. انتظار می‌رود همبستگی طلا و بازار سهام بار دیگر معکوس شود.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در سوم آوریل انجام شده، ۱۲ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۹۲ درصد افزایش قیمت را پیش‌بینی کردند. تنها یک نفر، معادل هشت درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت طلا در هفته آینده نداشت.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۲۴۵ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۸۳۴ رای‌دهنده، معادل ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۳۵ نفر، معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۷۶ رای‌دهنده یا ۱۴ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، ۷۱ درصد از سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و پیش‌بینی آنها صحیح بود.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، در این زمینه به کیتکونیوز گفته است: با توجه به بسته محرک مالی و نقدینگی که به بازارها تزریق می‌شود، انتظار می‌رود تعداد خریداران طلا افزایش یابد و به‌دنبال آن قیمت فلز زرد به روند صعودی بازگردد.

شان لاسک به‌همراه فیل فلین، تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز گروپ، هر دو بر این باورند که تحت تاثیر محرک‌های پولی و مالی، سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی انتظار افزایش تورم را دارند.

کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فینیکس فیوچرز هم درباره افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو ابراز خوش‌بینی کرده و گفته است: با توجه به نرخ کاهش بهره از یک‌سو و سیاست‌های مالی و پولی بانک‌های مرکزی از سوی دیگر، قیمت طلا در هفته آینده رشد خواهد کرد.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکومتالز هم گفته است: درحالی‌که هفته گذشته بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله در آمریکا، یک درصد بوده، در حال حاضر به ۰٫۶ درصد رسیده است. کاهش بازدهی اوراق قرضه برای معامله‌گران این اوراق نشان‌دهنده آن است که پیامدهای اقتصادی بیشتری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در راه است و به این ترتیب، انتظار می‌رود قیمت طلا افزایش یابد.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، قیمت هزار ۶۸۰ دلار را برای طلا و ۱۵ دلار را برای هر اونس نقره پیش‌بینی کرده است.

قیمت طلا از اواخر فوریه تاکنون سه بار از مرز هزار و ۷۰۰ دلار گذشته اما موفق نشده این قیمت را حفظ کند و به‌دلیل کمبود نقدینگی در بازارهای مالی مدام به روند کاهشی و افزایشی بازگشته است.

با این حال به‌گفته بیکر، با توجه به بسته‌های محرک مالی، احتمالا این روند متوقف شده و قیمت طلا رشد خواهد کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جانم فدای ایران

    سلام به همه دوستان
    تشکر از سایت تجارت نیوز
    امیدوارم نقدینگی که در کشور وجود داره بیشتر به سمت تولیدات داخلی بره تا شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم نه اینکه به سمت خرید طلا و ارز بره تا بیشتر در کشور تورم به وجود بیاد و اوضاع برای عامه مردم سختر بشه و یه عده فقط سود داشته باشند.