کد مطلب: ۴۸۴۵۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش رسمی نرخ سود بین بانکی / سود ۲۰ درصدی در مهر ۹۹ / رشد ۲ برابری در ۴ ماه!

افزایش رسمی نرخ سود بین بانکی / سود 20 درصدی در مهر 99 / رشد 2 برابری در 4 ماه!

بانک مرکزی امروز از افزایش نرخ سود بین بانکی در شهریور ماه به بالای ۱۷ درصد خبر داده و اعلام کرده که نرخ سود بین بانکی در مهر ماه به نزدیک ۲۰ درصد رسیده است. این نرخ در خرداد ماه امسال 10 درصد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که پیش از این بانک مرکزی از افزایش نرخ سود بین بانکی خبر داده بود امروز در گزارشی از افزایش نرخ سود بین بانکی در شهریور ماه به بالای ۱۷ درصد خبر داده و اعلام کرده که نرخ سود بین بانکی در مهر ماه به نزدیک ۲۰ درصد رسیده است.

این نرخ متفاوت از نرخ سود بانک‌هاست که به سپرده‌های مردمی پرداخت می‌شود.

در سومین گزارش سیاستی بانک مرکزی که امروز منتشر شده، آمده است: نرخ سود بازار بین‌بانکی از اواخر سال 1398 و منبعث از کسری بودجه دولت (شامل استفاده از تنخواه‌گردان خزانه) و همچنین واریز ریالی منابع صندوق توسعه ملی به حساب بانک‌ها بر اساس مصوبات قانونی، روندی نزولی را آغاز کرد و در خردادماه سال جاری به سطوح کمتر از 10 درصد رسید. با این حال، به دنبال سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص وضع نرخ سود کف در بازار بین بانکی و افزایش تدریجی آن در ماه‌های گذشته، متوسط نرخ سود در بازار بین بانکی طی یک روند افزایشی به 14.8 درصد در مرداد ماه و 17.2 درصد در شهریور ماه افزایش یافت.

بدین ترتیب نرخ سود بین بانکی از خرداد تا مهر ماه امسال یعنی طی چهار ماه حدود 2 برابر افزایش یافته است. اقتصادنیوز با استناد به تصویر زیر نوشته که نرخ سود بین بانکی در مهر ماه به نزدیک ۲۰ درصد رسیده است.

1 17

آخرین اخبار درباره نرخ سود و مباحث بانکی دیگر را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله اقای همتی این نشاندهنده عدم تدبیر و شایستگی شما در سمت مدیر بانک مرکزی است.میایین ی مدت کم میکنید و بعد دوباره شروع به افزایش.ایا خودتون هم دقیقا متوجه هستین چکار دارین میکنین؟مرکز وقت ازمون و خطا هست برای شما؟در هر صورت هر چه هست نتیجه اش این وضع اقتصاد مملکت هست.ایا هنوز به این نتیجه نرسیده اید که همراه تیم مدیریتی خود به خانه بروید و کمک همسرانتان در امر خانه داری کنید؟

  • ناشناس

    سود سپردها رو زیاد کنید

  • حاجی

    بورس رفت زیر یک میلیون

  • ناشناس

    با پولت اگه کود حیوانی هم بخری روز به روز گرانتر میشه،همه اجناس داره ماهیانه 20 درصد گران میشن ،بانکها سالیانه 18 درصد سود به مردم میدن،واقعا خنده دار است با این تورم بعد از یکسال 1/3 میشود،هرگز پولتون رو تو بانک نگه ندارید

  • ناشناس

    چرا همه ی بانکها10 /0صدسودمیدن کجاست 20درصدسود باز بااین طریق میخواهید سرمایه مردم را از دست در بیاورید خدانشناس ها

  • ناشناس

    خیر فقط ناظر هستیم تا ببینم این بند تومون تاکجا کشیده میشود.

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    خوب چرا سود بانکی رو کم کردین که حالا بخواهین باز دوباره ببرین بالا من نمیدونم اقتصاد دان های ما هنوز نمیدونن چیکار باید بکنن.خوب نمیتونید این مربی از خارج کارشناس اقتصادی بیارید شاید اونا کمکی بکنند.همین کم کردن سود بانکی باعث این تورم شد.

    • ناشناس

      این سود بین بانکی ، ربطی به سود سپرده مردم نداره

  • ناشناس

    خانم ها و آقایان این است بانکداری اسلامی،

  • ناشناس

    در کشورها خارجی نرخ سود سپرده رو زمانی بالا میبرن که ارزش پول کشور شون در خطر باشد که نیاد پایین در کشور ما برعکس زمانی که ارزش پول کشور میاد پایین خود دولت پول خودشو قبول نداره و سود سپرده مردم پایین می اره و این یعنی دلایل دولت و دلایل همه مردم

  • ناشناس

    دولت فکرمیکرد باپاییبن اوردن نرخ سود سپرده گزاران میشه مشکلروحل کنه اما کاملا اشتباه کرد باافت سود سپرده گزاران مردم بسمت خرید دلار وطلا وخودرو وزمین رفتن ونتیجه بالا رفتن مسکن خودرو وغیره شد وخود بانکها عاملتورم هستند وبا پولهای مردمبازار مسکن وغیره ودرنتیجه کشورومردم رو نابود کردن .