کد مطلب: ۶۸۸۲۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مردم به افزایش نرخ سود سپرده بانکی / ۲۰درصد هم کافی نیست!

واکنش مردم به افزایش نرخ سود سپرده بانکی / ۲۰درصد هم کافی نیست!

اغلب واکنش‌های مخاطبان تجارت‌نیوز به افزایش نرخ سود سپرده بانکی این است که در شرایط تورمی کنونی، این افزایش هم کافی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در طول این هفته، زمزمه افزایش نرخ سود سپرده بانکی به ۲۰درصد و در مواردی، ۲۲درصد به گوش می‌رسید. این اخبار با پیگیری از سوی شعب برخی از بانک‌ها تایید شدند.

افزایش نرخ سود سپرده بانکی، واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز را هم در پی داشت و مردم در کامنت‌های اخبار مربوط به این موضوع، نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. در ادامه، تعدادی از کامنت‌های پیرامون این موضوع، نمایش داده شده است.

مردم درباره افزایش نرخ سود سپرده بانکی چه گفتند؟

«سود بانکی پایین هست. همه مردم سپرده خود را سمت خرید زمین ، طلا و ارز و خونه بردند. همین کم بودن سود سپرده بانکی باعث بدبختی مملکت ما شده است.»

«بنظرم با توجه به افزایش هزینه ها و تورم و گرانی‌های افسارگسیخته، سود بانکی باید بین ۴۰ تا۵۰درصد باشه؛ ۲۰درصد یعنی پولتو مفتی دادی دست دولت.»

«فقط بخاطر اینکه مردم آگاه شدن دیگه گول بانک و بورس را نمیخورن متوجه هستن که اگر الان پولشان تو بانک و بورس بزارن آخر سال از پولشان خبری نیست. حداقل ۵۰ درصد از دارایی آنها دود میشه برای منحرف کردن افکار عموم.»

«سلام به نظرم سود بانکی باید به ۳۰درصد برسد با این همه گرانی واقعا ۳۰درصد هم کم است.»

«الان مثلا سود بانکی افزایش پیدا کرده ۲۰درصد شد. برید خجالت بکشید. سود وقتی معنی داره که یه چیزی از تورم جلو باشه. الان اگر ۵۰درصد هم بدهید از بعضی بازارهای دلالی عقب هستید. مردم که پولشون رو از سر راه نیاورند تقدیم بانک کنند.»

«تورم بالای ۵۰ درصد نرخ سود ۲۰درصد خنده داره والا هیچ کسی عقلشو از دست نداده که پولشو بزاره تو بانک. میره باهاش کاسبی میکنه بذار بانک‌ها ورشکست بشن.»

«همه چی گرون شد چرا سود بانک بالا نمیره»

«در این مملکت سپرده‌ها ده سال پیش با همین نرخ بوده الان هم با این تورم همان است.! بتازید بانک‌ها»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنده سال ۱۳۸۸ بیست میلیون گذاشته بودم بانک ۲۲درصد بانک مهر بود و ماهی ۴۴۰هزار تومان میگرفتم اونموقع مزد کارگر ۱۵هزار بود اما بعد از ۱۳سال نرخ سود ۱۸درصد هست و مزد کارگر ۲۵۰هزار تومان ، یعنی سود ۲۰درصد الان بهیچ دردی نمیخورد حداقل باید ۴۰درصد باشد

  • ناشناس

    واقعا سودبانکهابااین تورم واقعأ کم هستش کم کمش باید۳۰درصدهم کفاف نمیده

  • ناشناس

    باسلام و وقت بخیر، سه سال پیش زمینمونوفروختیم سیصدمیلیون سپرده گذاشتیم الان زمین ۵برابر شده هنوزما۱۸درصدسودمیدهند اگرسکه می خریدم الان کلی سودک ده بودیم

  • ناشناس

    وقتی دلار ۴۲۰۰ تومان را میکنند ۲۵۰۰۰ هزار تومان سود ۵۰ درصد هم کمه پارسال من برای مثال بلوک سیمانی را ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ خرید میگردم الان شده ۷۰۰۰ تومان والا بلوک انبار میکردم سودش ۱۵۰ یا بیشر هم بوده

  • ناشناس

    بااین اوضاع اقتصادی که دولت درست کرده سود بانکی پنجاه درصد هم کمه چون هیچوقت اقتصاد ایران درست نمیشه.

  • ناشناس

    به خدا من در سال 94صد میلیون گذاشتم بانک سپرده کردم الان سود هفده درصد میده اگه یک خانه می خریدم بهتر بود این قدر افسوس نمی خوردم چه قدر با سختی این پول جمع کردم….

  • ناشناس

    سود ۴۰ درصدی هم الان کمه با این گرونی و تورم

  • ناشناس

    تازه بانک ها همه بیست درصد هم به مردم نامیده دو سه درصدش مالیات برمیداره

  • جبار

    اگر واقعا دولت تمایل به کاهش تورم داره تنها راهش افزایش سود بانکی هست
    تو مملکتی که ۵۰ درصد تورم هست مردم پول بزارن بانک تا بعد از یکسال سود که نمیگیرن هیچ ۳۰ درصد هم از پولشون دود بشه؟
    سود باید حداقل ۵۵ درصد باشه تا دست کم ۵ درصد سود حاصل بشه

  • محمدرضا مهرنیان

    س : اینجاست که با این تورم وحشتناک شورای پول و اعتبار هنوز تصمیم نتونسته بگیره طفلکی ادم دلش واسش میسوزه تا کی باید اینقدر به مردم توهین کنید تا کی باید مردم و نادان فرض کنید با تورم ۵۰٪ منتظر چی هستید مدیران سایت زحمت کشیدند صحبتهای مردم را انتشار دادند ولی افسوس اصلا نظر ما ملت مهم هم هست اصلا کسی از ملت هم میبینه تنها چیزی که هیچ توجهی به ان نمیشود ملت و نظر انهاست بانکها با پول ملت یه چیزی ۸۰ الی ۹۰٪ سود میکنند با منت ۱۸٪ و میدن به صاحب پول بقیش و هم میزنن به جیب بعد صحبت از نزول و ربا میکنند چقدر با ملت بیچاره هستیم ….!!!!