کد مطلب: ۲۲۰۱۵۴

افزایش هفتگی قیمت نفت با وجود رشد حفاری آمریکا

افزایش هفتگی قیمت نفت با وجود رشد حفاری آمریکا

قیمت نفت روز جمعه بدنبال دورنمای مثبت از تقاضای جهانی که رشد روزافزون تولید آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت و رشد هفتگی را به ثبت رساند.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۰۹ دلار یا معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت و در ۶۶.۲۱ دلار در هر بشکه بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل که روز سه‌شنبه منقضی شد، ۱.۱۵ دلار یا ۱.۹ درصد رشد کرد و در ۶۲.۳۴ دلار در هر بشکه بسته شد.

برنت برای کل هفته یک درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۱.۴ درصد افزایش نشان داد که دومین افزایش هفتگی متوالی برای هر دو قیمت پایه بود.

صعود ارزش معاملات وال‌استریت از قیمت نفت که اخیرا با شاخص‌های سهام آمریکا هم جهت شده است، حمایت کرد.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته با چهار حلقه افزایش به ۸۰۰ حلقه رسید که هفتمین افزایش هفتگی در هشت هفته گذشته بود.

آژانس بین‌المللی انرژی پنج‌شنبه گذشته پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت امسال جهش پیدا خواهد کرد، اما میزان عرضه با روند سریع‌تری رشد می‌کند که در نتیجه سطح ذخایر را بالا خواهد برد.

بر اساس گزارش رویترز، این آژانس پیش‌بینی خود برای تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری را ۹۹.۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۹۷.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ افزایش داد و اعلام کرد انتظار دارد عرضه از سوی کشورهای غیراوپک ۱.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ رشد کند و به ۵۹.۹ میلیون بشکه در روز برسد که عمده این رشد عرضه، از سوی آمریکا خواهد بود.

اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج این سازمان از ژانویه ۲۰۱۷ با هدف حذف اشباع عرضه جهانی محدودیت عرضه خود را آغاز کرده‌اند اما افزایش تولید نفت آمریکا در سال جاری از میزان کاهش تولیدی که توسط کشورهای اوپک و غیراوپک به سرکردگی عربستان سعودی و روسیه برای تقویت قیمت‌ها انجام می‌شود، فراتر رفته است که به معنای از دست رفتن سهام بازار برای اوپک است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.