کد مطلب: ۸۱۸۵۴۰

وام ساخت مسکن یک میلیارد تومان شد

وام ساخت مسکن یک میلیارد تومان شد

وزیر راه و شهرسازی امروز در خبری جدید از افزایش وام ودیعه مسکن خبر داد. شورای پول و اعتبار جزئیات جدید وام خرید و ساخت مسکن را نیز اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر راه و شهرسازی امروز 16 خرداد خبر جدیدی درباره افزایش وام ودیعه مسکن منتشر کرد. این درحالی است که مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از تصویب وام 200 میلیونی مسکن خبر داد و امروز شورای پول و اعتبار میزان این وام را افزایش داد.

مهرداد بذرپاش امروز عصر در خبری اعلام کرد: در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، وام خرید و ساخت مسکن نخبگان(با معرفی بنیاد ملی نخبگان) از 600 میلیون تومان به یک میلیارد تومان رسید.

وی افزود: وام ودیعه مسکن نخبگان نیز با مبلغ 300 میلیون تومان تصویب شد.

شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن

هر چند هنوز افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن تنها در مجلس تصویب شده و به مرحله اجرا نرسیده است، اما دریافت این وام در مبالغ قبلی امکان‌پذیر است؛ با این حال اما دریافت وام ودیعه مسکن نیازمند داشتن شرایط مشخصی برای متقاضیان است و همه مستاجران قادر به دریافت آن نیستند.

متقاضی تسهیلات اجاره‌ در درجه اول باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد؛ هر چند زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم می‌توانند بر اساس شروطی مشخص برای دریافت آن اقدام کنند.

همچنین اجاره‌نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید به صورت رسمی تنظیم شده یا در سامانه ایران املاک به ثبت رسیده و کد رهگیری هم داشته باشد. یکی دیگر از شروط دریافت وام ودیعه مسکن نیز این است که تاریخ اجاره‌نامه ارائه شده حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تعیین شده باشد.

وزارت راه و شهر سازی سال قبل اعلام کرده بود برای موافقت با ثبت‌نام متقاضی دریافت وام اجاره خانه در سال ۱۴۰۲، لازم است که قرارداد اجاره شخص حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن منعقد شده باشد. بنابراین، چنانچه زمان انعقاد قرار داد اجاره ارائه شده مربوط به بعد از این بازه زمانی باشد، متقاضی واجد شرایط برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ نخواهد بود.

جزئیات ثبت نام برای وام ودیعه مسکن

متقاضیان برای دریافت و ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ لازم است که ابتدا، شرایط ثبت‌نام این وام را در مرحله اول و دوم داشته باشند و سپس مراحل آن را در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir انجام دهند.

افراد برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران نخست باید وارد سایت tem.mrud.ir شوند، سپس گزینه ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنند. پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم هم از طریق همین آدرس انجام می‌شود.

در مرحله بعد متقاضیان قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه را می‌خوانند و در صورت تمایل می‌توانند در صفحات بعدی اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. حالا باید دید شرایط تعیین شده برای متقاضیان، در جایگاه رکن اساسی بهره‌‎مندی از وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ چیست؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.