کد مطلب: ۲۱۹۴۰۷

افزایش ۱۶هزار نفری آمار بیکاران خالص کشور

افزایش ۱۶هزار نفری آمار بیکاران خالص کشور

رئیس مرکز آمار ایران با بیان این‌که آمار اشتغال رشد ۳.۶ درصدی را پشت سر گذاشت ،گفت: سه شاخص تورم، رشد اقتصادی و اشتغال، نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

امیدعلی پارسا روز چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان سمنان افزود: آمار اشتغال کشور نشان می‌دهد در 9 ماه سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 3.6 درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این آمار در سال 95 رشد 2.8 درصدی و در سال‌های پس انقلاب به طور متوسط 2.5 درصد ثبت شده است.

وی رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه امسال را بدون احتساب نفت 4.7 درصد ذکر و خاطرنشان کرد: این شاخص نشان از رشد نسبت به گذشته دارد ولی همچنان با هدفگذاری هشت درصدی کشور فاصله وجود دارد.

رئیس مرکز آمار ایران تاکید کرد: تورم ماه بهمن 96 به میزان 8.3 درصد و تک رقمی است و با هدفگذاری تعیین شده مطابقت دارد.

پارسا خالص تولید اشتغال 9 ماه سال 96 را به میزان 818 هزار نفر اعلام و بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.6 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در 9 ماه امسال تعداد 16 هزار نفر به آمار بیکاران خالص کشور اضافه شده و آمار بیکاران کشور به سه میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه اکنون فقط 60 درصد از نیارهای ملی، 50 درصد نیازهای استانی و 15 درصد یار شهرستان‌ها در کشور آمار تولید می‌شود، افزود: نظام آماری کشور باید به سمت ثبتی‌مبنا پیش برود که مبتنی بر ارائه داده‌های فرد و مکان از پایین‌ترین رده‌های آماری یعنی دستگاه‌های اجرایی است.

وی جلوگیری از آمار غلط را از اهداف فعالیت مرکز آمار ایران برشمرد و گفت: ارائه آمار تا 95 درصد قابل اعتماد از وظایف این مرکز است که برای این امر نیاز است تمام بخش‌ها ارائه ریزداده های خود را در اختیار مرکز آمار قرار دهند.

رئیس مرکز آمار ایران بیان کرد: برخی وزارتخانه‌ها در ارائه داده‌ها به مرکز آمار ایران تردید دارند، همه بدانند که اطلاعات فردی در این مرکز صددرصد محرمانه است و اطلاعات فردی در اختیار هیچ مقامی قرار نمی‌گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان حضور یافت.
استان سمنان بر اساس سرشماری سال 95 به میزان 702 هزار نفر جمعیت دارد، در این نشست امیدعلی پارسا از عملکرد استان سمنان در سرشماری سال گذشته تقدیر کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.