کد مطلب: ۲۷۳۷۷۵

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی

قیمت فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات در سال جاری به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافته است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات، درباره آخرین وضعیت قیمت این فرآورده‌ها اظهار کرد: فرآورده‌های وارد شده در این حوزه در گمرک دپو شده و واردکنندگان منتظر مشخص شدن وضعیت ارزی هستند، چراکه به آنها ارزی اختصاص نیافته و تنها یک درصد از شرکت‌های وارداتی توانسته‌اند از سوی صرافی بانک‌ها ارز دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمید مقیمی با اشاره به این‌که از طریق سامانه نیما، ارزی به واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی ، بهداشتی و عطریات اختصاص نیافته است، گفت: قرار بر این شده که ارز مورد نیاز به صورت توافقی بین واردکنندگان و صادرکنندگان فراهم شود و ما منتظر تعیین تکلیف در این راستا هستیم.

به گفته مقیمی، واردات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی از گروه کالایی دو به گروه کالایی سه انتقال یافته است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات متقاضی زیادی در بازار دارد، تصریح کرد: با توجه به این‌که این فرآورده‌ها بازار و مشتری خود را دارد، اگر نتوانیم محصولات وارداتی را از گمرک ترخیص کنیم، شرایط برای قاچاقچیان فراهم شده و بازار را به دست می‌گیرند و به هر قیمتی که بخواهند به دلیل نبود محصول، می‌توانند فرآورده قاچاق خود را به فروش برسانند.

در حالی قیمت فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات از ابتدای سال جاری معادل ۲۰ درصد افزایش یافته که میزان افزایش قیمت این محصولات در سال گذشته حدود ۱۵ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.