کد مطلب: ۶۸۷۲۰۰

افزایش ۳ برابری بارش تابستان/ خسارت وارده به محصولات کشاورزی چقدر بود؟

افزایش ۳ برابری بارش تابستان/ خسارت وارده به محصولات کشاورزی چقدر بود؟

به گفته رئیس مرکز خشکسالی، از ابتدای فصل تابستان ۱۱.۶ میلی متر بارش دریافت کردیم که بیانگر افزایش ۳ برابری بارش نسبت به دوره نرمال است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس مرکز خشکسالی گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون، بارش نسبت به دوره نرمال ۳ برابر رشد داشته است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، احد وظیفه گفت: بنابر آخرین آمار در هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۸ میلی متر بارندگی دریافت کردیم که طی ۳۰ سال گذشته ۱.۱ میلی متر رشد داشته است.

به گفته او، از ابتدای فصل تابستان ۱۱.۶ میلی متر بارش دریافت کردیم که بیانگر افزایش ۳ برابری بارش نسبت به دوره نرمال است.

وظیفه می‌گوید: گرچه بارش‌های تابستان عمدتا در جنوب شرق همچون جنوب فارس، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان متمرکز بود، اما طی روزهای گذشته زاگرس میانی، دامنه‌های جنوبی البرز و تهران بی نصیب نماند.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر، استان تهران ۳۱.۴ درصد نسبت به نرمال بارش بیشتری دریافت کرده است، اما برخی استان‌ها همچون ایلام، خوزستان، سمنان، کرمانشاه و لرستان کمتر از نرمال بارش داشته است که همچنان با خشکسالی و کم بارشی نسبت به نرمال مواجه هستیم.

بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۷۲.۴ میلی متر بوده که نسبت به دوره نرمال ۲۵ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش‌های پاییز دیرتراز نرمال شروع می‌شود و میزان بارش کمتر از نرمال خواهد بود، اما آنامولی شدید دما در تابستان نداریم و تنها در غرب کشور ۱ تا ۱.۵ درجه بیش از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی می‌گوید: با توجه به آنکه برداشت محصولات گندم و جو در اکثر مناطق به پایان رسیده، وقوع سیل اخیر تاثیری در تولید نداشته است، اما در باغات خرما امیدواریم خسارت چندانی رخ ندهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.