کد مطلب: ۶۵۳۵۰

اعتبار کارت خرید کالای به ۱۰میلیون تومان افزایش یافت

اعتبار کارت خرید کالای  به 10میلیون تومان افزایش یافت

قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت با اشاره به افزایش ۴میلیون تومانی مبلغ کارت اعتباری خرید کالای بادوام ایرانی گفت: در مرحله دوم این طرح ۴۲۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است که به‌صورت گردشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. مجتبی خسروتاج در حاشیه اجلاس رؤسای اتحادیه اصناف تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از

63cf2a3505a85152794230fdd74cd72f_XL.jpg

قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت با اشاره به افزایش ۴میلیون تومانی مبلغ کارت اعتباری خرید کالای بادوام ایرانی گفت: در مرحله دوم این طرح ۴۲۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است که به‌صورت گردشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
مجتبی خسروتاج در حاشیه اجلاس رؤسای اتحادیه اصناف تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اتحادیه‌های صنفی خواسته شده است برای سروسامان دادن واحدهای صنفی و دریافت پروانه توسط آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: از اتحادیه‌های صنفی خواسته شده است که برای تحقق این امر تسهیلات لازم را برای دریافت پروانه‌های صنفی در نظر گیرند تا بتوان تمام واحدهای صنفی را دارای پروانه کرد اما به نظر نمی‌رسد که در سال جاری بتوانیم تمام واحدهای صنفی موجود در کشور را دارای پروانه کنیم.
قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت ادامه داد: از 3 میلیون واحد صنفی موجود در کشور 2 میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون و 300 هزار نفر آنها دارای پروانه هستند.
* فرصت 2ماهه باقی‌مانده اتحادیه‌های صنفی برای ادغام قابل تمدید است
خسروتاج در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای ادغام اتحادیه‌های صنفی چقدر زمان در نظر گرفته شده، گفت: براساس این قانون از زمان ابلاغ تا 3 ماه لازم‌الاجرا است که تا به امروز یک ماه آن گذشته و اتحادیه‌ها دو ماه برای ادغام فرصت دارند اما اگر کمیسیون‌های نظارت نیاز به همفکری و مشورت بیشتر داشته باشند این زمان قابل بررسی است و در صورت لزوم فرصت تمدید می‌شود.
وی در پاسخبه این پرسش در خصوص وضعیت اجرای مرحله دوم طرح خرید کالای بادوام ایرانی گفت: در طرح خرید کالاهای بادوام ایرانی دغدغه‌هایی وجود داشت تا مبادا مسئله‌ای که برای طرح خودرو پیش آمد در سایر کالاها نیز تکرار شود.
قائم‌مقام وزیر صنعت افزود: در مرحله اجرای این طرح تقاضای زیادی در بازار به وجود آمد و محدودیت‌هایی را نیز به‌همراه داشت.
خسروتاج افزود: در مرحله اول طرح خرید کالای ایرانی چند دستگاه در اجرای این طرح مشارکت داشتند اما براساس تصمیماتی که اخیراً صورت گرفته است قرار شد تا جامعه هدف افزایش یابد، همچنین مبنای سقف حقوقی یک و نیم میلیونی اشخاص برای بهره‌مندی از این طرح برداشته شد.
وی تأکید کرد: جامعه هدف در مرحله جدید طرح خرید کالای بادوام ایرانی هنوز به‌طور سراسری پیاده نمی‌شود و این طرح شامل بنیاد شهید و گروه‌های دیگر خواهد بود.
خسروتاج ابراز کرد: در صورتی که با بررسی‌های انجام شده مشخص شود فشار زیاد مالی در این طرح ایجاد نمی‌شود گروه‌های هدف ما در طرح خرید کالای بادوام ایرانی افزایش می‌یابد.
* افزایش 4میلیون تومانی مبلغ کارت خرید کالای بادوام ایرانی
قائم‌مقام وزیر صنعت یادآور شد: کارت اعتباری طرح خرید کالای ایرانی در این مرحله از 6 میلیون به 10 میلیون تومان قابل افزایش است و مصرف کنندگان 6 ماه فرصت دارند که از آن استفاده کنند.
خسروتاج درباره اینکه در مرحله دوم اجرای طرح خرید کالای بادوام ایرانی چه اعتباری در نظر گرفته شده است، گفت: منابع در نظر گرفته شده برای این طرح 4200 میلیارد تومان است که به‌صورت گردشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.