خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۵۸۶۷

افزایش ۱.۷ درصدی قیمت نفت / عربستان و روسیه از تمدید توافق کاهش تولید حمایت کردند

افزایش 1.7 درصدی قیمت نفت / عربستان و روسیه از تمدید توافق کاهش تولید حمایت کردند

به دنبال حمایت عربستان سعودی و روسیه از تمدید توافق کاهش تولید، قیمت نفت در معاملات امروز 1.7 درصد افزایش یافت.

نشست اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه امروز در وین برگزار می‌شود و با این حال عربستان سعودی، روسیه و عراق پیش از برگزاری نشست اوپک‌پلاس از تمدید شش الی 9 ماهه توافق کاهش تولید حمایت کرده‌اند. این مساله موجب شد قیمت نفت بیش از یک دلار گران شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت در معاملات امروز با 1.7 درصد رشد به 66 دلار و 14 سنت رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با رشدی 1.9 درصدی مواجه و با قیمت 59 دلار و 57 سنت معامله شد.

به نظر می‌رسد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آنها به دنبال تمدید توافق کاهش تولید دست‌کم تا پایان سال 2019 هستند.

این کشورها با رهبری عربستان سعودی و روسیه، (اوپک‌پلاس) از ابتدای سال جاری میلادی تولید خود را در مجموع 1.2 میلیون بشکه در روز با هدف مهار ذخایر جهانی و افزایش قیمت‌ها کاهش داده‌اند و حالا قرار است همین میزان کاهشِ تولید به مدت شش تا 9 ماه دیگر ادامه یابد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است احتمالا این توافق به مدت 9 ماه تمدید خواهد شد و نیازی به کاهشِ بیشتر تولید نیست.

تحلیل‌گران بانک ANZ در یادداشتی عنوان کرده‌اند، اگرچه دیگر اعضای گروه اوپک‌پلاس هم باید تمدید این توافق را تایید کنند اما به نظر می‌رسد رهبران این گروه تصمیم خود را در این زمینه گرفته‌اند.

این توافق در حالی تمدید می‌شود که در ماه‌های اخیر، افزایش عرضه نفت ایالات متحده از یک‌سو و کاهش رشد اقتصادی جهان و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت از سوی دیگر، این بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد، تولید نفت آمریکا در ماه آپریل به 12.16 میلیون بشکه در روز رسیده که این رقم رکورد ماهانه تازه‌ای محسوب می‌شود.

در عین حال، بهبود روابط ایالات متحده آمریکا و چین و ازسرگیری مذاکرات، تقویت بازارهای مالی را به دنبال داشته است.

با این حال تحلیلگران هنوز در مورد حصول توافق میان دو کشور تردید دارند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.