کد مطلب: ۳۴۰۱۳۵

تولید فولاد خام کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

تولید فولاد خام کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

آمارها از تولید بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار تن فولاد خام در دوره زمانی ۷ماهه (از آغاز امسال تا پایان مهر) و رشد ۸. ۹ درصدی آن در همسنجی با پارسال خبر می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار تن فولاد خام در دوره زمانی ۷ماهه (از آغاز امسال تا پایان مهر) و رشد ۸. ۹ درصدی آن در همسنجی با پارسال است.

در مدت یاد‌شده ۱۱ میلیون و ۴۲۸ هزار تن محصولات فولادی، ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن کاتد مس و ۲۱۱ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸. ۳ درصد، ۱. ۷۶ درصد و ۳ درصد رشد داشته است.

برپایه این گزارش از آغاز امسال تا پایان مهرماه تولید آلومینا با کاهش نیم‌درصدی در مقایسه با ۷ماهه پارسال به ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تن رسید. همچنین تولید سنگ آهن با رشد ۸. ۸ درصدی به ۲۱ میلیون و ۱۱۶ هزار تن و کنسانتره زغال‌سنگ با رشد ۸. ۱۰ درصدی به ۸۷۳ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافت.

بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۷ماهه امسال بیش از ۳۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تن سیمان در کشور تولید شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۳درصد کاهش داشته است.

منبع: ابرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.