کد مطلب: ۲۱۳۶۸۶

افزایش ۲۳ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق

افزایش 23 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق

مدیرکل روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به افزایش 23 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق، گفت: ستاد با قوت و طبق برنامه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

پس از انتصاب «حبیب‌اله حقیقی» رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یکی از دستگاه‌های دولتی و معرفی نشدن رئیس جدید برای این ستاد، برخی از افراد و رسانه‌ها سخن از تعطیلی این ستاد به میان آوردند و اعلام کردند که فعالیت‌های مبارزه با قاچاق کالا متوقف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این میان، برخی دیگر به طرح گمانه زنی‌هایی از جمله انتقال ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت کشور پرداختند.

«رضا بهشتی‌زاده» گفت: چنین حرف و حدیث‌هایی مانع از اجرای ماموریت‌های ستاد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست و خللی در انگیزه دستگاه‌های متولی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد با قوت و طبق برنامه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد، اضافه کرد: رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز مسئولیت دیگری بر عهده گرفته است اما صِرف اینکه رئیس ستاد هنوز تعیین تکلیف نشده، دلیلی بر تعطیلی ستاد نیست.

وی تاکید کرد: نشانه متوقف نبودن فعالیت‌های ستاد، دستاوردهای اخیر این مجموعه است؛ اگر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار نمی‌شود چرا کشفیات افزایش پیدا کرده است؟ چرا دستورالعمل‌های اجرایی طرح‌هایی مانند رجیستری، ساماندهی معابر کوله بری و کالاهای ملوانی و … که سه الی چهار سال روی آن‌ها کار شده، دقیقا در 6 ماه اخیر ابلاغ شده است؟

بهشتی‌زاده در مورد اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی 10 ماه نخست امسال گفت: در این مدت، بیش از 36 هزار و 216 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته -که 29 هزار و 382 میلیارد ریال بود- 23.3 درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: این آمار هنوز تکمیل نشده است و با اضافه شدن کشفیات برخی از دستگاه‌های دیگر -که هنوز به این فهرست اضافه نشده- آمار کشفیات امسال بسیار بیشتر از این اعداد خواهد بود.

مدیر کل روابط عمومی ستاد قاچاق کالا و ارز در مورد انتشار خبری مبنی بر احتمال انتقال ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کشور، گفت: وزارت کشور یکی از اعضای ستاد مرکزی است، با استناد به ماده سه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرائی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 24 عضو از قوای سه‌گانه و نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

بهشتی‌زاده افزود: وزارتخانه‌هایی همچون دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعضای این ستاد به شمار می‌روند.

این مقام مسئول با اشاره به فرا قوه‌ای بودن ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: علاوه بر وزارتخانه‌های ذکر شده، دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون‌های اقتصادی و قضائی و حقوقی مجلس، سازمان‌های تعزیرات حکومتی، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، صدا و سیما، بازرسی کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی، بانک مرکزی، گمرک، اتاق بازرگانی ایران و … از اعضای این ستاد هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.