کد مطلب: ۳۵۵۰۸۳

افزایش ۲۶ درصدی قیمت نفت در سال جاری

افزایش 26 درصدی قیمت نفت در سال جاری

تحلیلگران معتقدند به دنبال اجرایی شدن توافق کاهش تولید از سوی اوپک، قیمت نفت در سال جاری میلادی حدود 26 درصد رشد داشته است. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز، دوشنبه‎ با 0.31 درصد کاهش، با قیمت 67.04 دلار معامله شد.

به دنبال اجرایی شدن توافق کاهش تولید از سوی اوپک و متحدان غیراوپکی آنها، قیمت نفت در سال جاری میلادی حدود 26 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه صادرات نفت ونزوئلا و ایران نیز اخلال‌هایی را در عرضه نفت به بازار جهانی ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، این در حالی است که افزایش امیدها در مورد حل مناقشات تجاری میان پکن و واشینگتن نیز به افزایش قیمت نفت در سال جاری کمک کرده است. به عقیده تحلیلگران، حصول توافق تجاری میان آمریکا و چین می‌تواند مانع تضعیف رشد اقتصاد جهانی شود و این روند افزایش تقاضا برای نفت را به دنبال دارد.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز، دوشنبه‎ با 0.31 درصد کاهش، با قیمت 67.04 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 0.24 درصد کاهش، به 57.12 دلار رسید.

طی دو هفته گذشته، قیمت نفت به طور فزاینده‌ای روند صعودی داشته که به عقیده تحلیلگران یکی از دلایل آن اعلام عربستان سعودی مبنی بر کاهش 500 هزار بشکه‌ای تولید در ماه مارس (ماه آینده میلادی) است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.