کد مطلب: ۲۰۴۴۲۱

افزایش ۴۲ درصدی تولید اتان در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی

افزایش 42 درصدی تولید اتان در فازهای 17 و 18 پارس‌جنوبی

با پایان تعمیرات اساسی و انجام اقدامات اصلاحی تولید اتان پالایشگاه هفتم پارس‌جنوبی (فازهای 17 و 18 ) 42 درصد افزایش یافت.

حسن اسعدی؛ سرپرست مدیریت پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با اشاره به اهمیت تولید اتان به عنوان یک محصول با ارزش افزوده و اصلی‌ترین خوراک پتروشیمی‌های عسلویه گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ فازهای 17 و 18 افزایش تولید اتان است.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، وی افزود: نرخ استحصال اتان از خوراک ورودی در پالایشگاه هفتم نزدیک به 80 درصد است که این میزان بالاترین نرخ استحصال اتان در بین پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس‌جنوبی است.

به گفته وی؛ این کار با انجام اقدامات اصلاحی در رفع تنگناها و چالش‌های عملیاتی و بهینه‌سازی فرآیند در فازهای 17 و 18 صورت گرفته و تولید اتان این پالایشگاه حدود 20 درصد بیش از طراحی است.

اسعدی می‌گوید: فازهای 17 و 18 مطابق طراحی باید 2 هزار و 550 تن اتان تولید کنند که با افزایش صورت گرفته این میزان به 3 هزار و 50 تن در روز رسیده است.

این گزارش حاکی است پالایشگاه‌های گاز پارس‌جنوبی اصلی‌ترین تامین‌کننده خوراک پتروشیمی‌های کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند که با پایداری و افزایش تولید در سال‌های اخیر امنیت و اطمینان مناسبی در تامین خوراک پتروشیمی‌ها ایجاد شده است.

منبع: روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.