کد مطلب: ۳۵۶۹۶۴

افزایش ۶ برابری قیمت تجهیزات عکاسی

افزایش 6 برابری قیمت تجهیزات عکاسی

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج گفت: با توجه به اینکه تمامی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری وارداتی است و هیچ‌گونه تولید داخلی در این حوزه نداریم، قیمت این تجهیزات طی یک سال و نیم گذشته 6 برابر شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج گفت: حدود 170 تا 180 آتلیه به دلیل وضعیت بد اقتصادی تعطیل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید امیدوار در خصوص وضعیت بازار تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری گفت: با توجه به اینکه تمامی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری وارداتی است و هیچ‌گونه تولید داخلی در این حوزه نداریم، قیمت این تجهیزات طی یک سال و نیم گذشته 6 برابر شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: البته این تنها مشکل اتحادیه نیست و مداخله دیگر نهادها هم باعث اختلال در کار عکاسان شده است، عکس‌های کارت‌های ملی، عکس‌های مورد نیاز در پلیس +10 و عکس‌هایی که ابتدای سال تحصیلی در مدارس گرفته می‌شود نمونه‌هایی از این مداخلات است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند تا سال دیگر هیچ اثری از اتحادیه عکاسان نمی‌ماند چون درآمد بالا نصیب دیگران می‌شود و مالیات بالا باید از طرف صنف عکاسان پرداخت شود.

امیدوار در خصوص تعداد واحدهای فعال در حوزه عکاسی و فیلمبرداری هم گفت: در حال حاضر 760 آتلیه در کرج وجود دارد که از این تعداد 520 آتلیه مجوزدار و بقیه در حال اخذ مجوز هستند؛ البته حدود 170 تا 180 آتلیه هم به دلیل وضعیت بد اقتصادی تعطیل شده است.

وی در ادامه افزود: برای شهری مثل کرج نهایتا 500 آتلیه کافی‌ست اما قوانین به صورتی است که اگر تمامی نکات رعایت شود مانعی برای شروع کار آتلیه و عکاسی نیست و نمی‌توان مجوز صادر نکرد.

امیدوار در پایان از مردم خواست صحبت‌های آرایشگاه‌ها، مزون‌ها و تالارها را مبنی بر انجام عکاسی و فیلمبرداری برای مراسم را قبول نکنند و حتما کارت و شماره عضویت در اتحادیه و مجوزهای آنان را چک کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.