خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۸۱۱۴

افشای اطلاعات ۳ شرکت بورسی

افشای اطلاعات ۳ شرکت بورسی

روز گذشته برخی شرکت‌های بورسی اطلاعیه بااهمیت جدیدی منتشر کردند. در یکی از این اطلاعیه‌‌‌ها شرکت «مهندسی صنعتی روان فن‌آور» با نماد «خفناور» درباره دلایل تاخیر در روند افزایش سرمایه خود توضیح داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اطلاعیه شرکت «مهندسی صنعتی روان فن‌آور» با نماد «خفناور» آمده است: «پیرو اطلاعیه منتشرشده مورخ ۰۷/ ۰۴/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال در خصوص برنامه این شرکت جهت انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت، به استحضار می‌‌‌رساند (دلیل زمان‌بر شدن) که با توجه به مذاکرات شفاهی با موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهیافت و همکاران درخصوص حسابرسی افزایش سرمایه؛ اعلام شد با توجه به اینکه مدت تصدی یکساله این موسسه به اتمام رسیده است، حسابرسی افزایش سرمایه به بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه موکول می‌شود که مجمع نوبت دوم این شرکت در تاریخ ۲۴/ ۰۶/ ۱۴۰۰ برگزار و موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق به عنوان حسابرس اصلی شرکت انتخاب شد.»

این اطلاعیه در ادامه گفته است، «موسسه مذکور پس از بررسی گزارش توجیهی افزایش سرمایه اعلام کرد مستندات برای قبول بعضی از دارایی‌های شرکت جهت تجدید ارزیابی کافی نیست.»

شرکت «صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز»

شرکت «صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز» هم در اطلاعیه‌‌‌ای در گروه الف خبر از تحصیل سهام داده است. بر اساس این اطلاعیه، شرکت مذکور ۷/ ۲۹درصد از سهام شرکت فرآیند شیمی حکیم را به قیمت هر سهم ۲۰۵‌هزار ریال خریداری کرده است. جمع کل این معامله ۷/ ۱۲۱‌میلیارد تومان شده است.

شرکت فرآیند شیمی حکیم، سهامی خاص است. سرمایه این شرکت ۲۰۰‌میلیارد ریال است. این شرکت در حوزه تولید مواد موثره دارویی دانش‌بنیان فعال بوده و تولیدکننده مواد موثره پرکاربرد از جمله والزارتان، سیتاگلیپتین، روزوواستاتین، فکسو فنادین، کلویی دوگرل و آتورو استاتین در کشور است. سرمایه‌گذاری شفادارو و داروسازی اسوه از سهامداران دیگر این شرکت هستند.

شرکت «فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش»

شرکت «فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش» نیز در اطلاعیه‌‌‌ای در گروه ب آخرین وضعیت فرآیند افزایش سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت تشریح کرده است.

گفته شده که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ثابت، شامل زمین، ساختمان، وسایل‌نقلیه، تجهیزات فروشگاهی، سردخانه‌ای و آی‌تی، از ابتدا در دستور کار شرکت بوده و هست.

طبق این اطلاعیه دارایی‌های ثابت شرکت (وسایل‌نقلیه، تجهیزات فروشگاهی، سردخانه‌ای و آی‌تی) به دلیل پراکندگی در ۳۰ استان، ۴۶۰شهر و ۲۹۵۴ شعبه، نیازمند زمان زیادی جهت کارشناسی دقیق بود.

اعلام شده که کلیه فرآیند کارشناسی دارایی‌ها از ابتدا توسط کارشناسان شرکت و سپس از طریق کانون کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام و پیگیری است و هیات‌های کارشناسی منتخب کانون کارشناسان رسمی دادگستری بازدیدهای لازم را از دارایی‌های ثابت در ۳۰ استان به عمل آورده و اسناد هر دارایی به تناسب نیاز در اختیار ایشان قرار گرفته است.

با توجه به پراکندگی دارایی‌ها و با وجود پیگیری مجدانه و مستمر، گزارش نهایی و تجمیع شده کانون کارشناسان رسمی دادگستری منطبق با استانداردهای حسابداری تاکنون وصول نشده است، اما گفته شده با پیگیری‌های این شرکت، کانون کارشناسان دادگستری اعلام کرده‌اند در اسرع وقت گزارش نهایی را ارائه خواهند کرد؛ بنابراین این شرکت به محض دریافت گزارش کارشناسی دارایی‌های ثابت، گزارش افزایش سرمایه را نهایی و برای بازرس قانونی ارسال می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازهم اختلال در بورس

  • ناشناس

    کاربری که تقلب میکنی امام حسین جوابت دهد که منو سوزوندی

  • راحت طلب

    عزیزان دقت کنید،دقت