کد مطلب: ۴۳۶۸۳۱

از کدال چه خبر؟

افشای اطلاعات چند نماد بورسی / از پروژه راه‌آهن برقی ۳ میلیارد یورویی مپنا تا برگزاری مزایده بانک گردشگری

افشای اطلاعات چند نماد بورسی / از پروژه راه‌آهن برقی 3 میلیارد یورویی مپنا تا برگزاری مزایده بانک گردشگری

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت مپنا از امضای تفاهم نامه 3 میلیارد ریالی احداث راه‌آهن دوخطه برقی اصفهان-اهواز خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی حدود 200 درصدی بورس در یکسال اخیر باعث شده تا نقدینگی بسیار زیادی وارد بازار سهام شده و سرمایه‌گذاران خرد بیشتری نیز وارد این بازار جذاب شوند. با وجود این بسیاری از تحلیلگران و فعالان بورسی مرتبا هشدار می‌دهند که ورود بدون اطلاعات به این بازار می‌تواند زیان سنگینی به همراه داشته باشد.

در همین راستا سازمان بورس و کارگزاری‌ها نیز هر از چند گاهی به کاربران هشدار می‌دهند که نسبت به انجام معامله در بورس آگاهانه‌تر عمل کنند. اما این آگاهی چگونه به دست می‌آید؟ یکی از راه‌های بالا بردن اطلاعات در مورد سهام شرکت‌های مختلف مراجعه به وبسایت کدال یا همان سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران است.

با مروری به اخبار و اطلاعیه‌های درج شده در این سامانه، می‌توان در خصوص آخرین تصمیمات هیات مدیره شرکت‌ها در خصوص نمادهای بورسی آگاه شد.

از مهمترین اطلاعیه‌های افشای اطلاعات بااهمیت و شفاف‌سازی امروز چهارشنبه 21 اسفندماه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گروه مپنا ( رمپنا)

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، این شرکت تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن دوخطه برقی اصفهان-اهواز را با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را به امضا رسانده است. تفاهم‌نامه‌ای که موضوع آن اجرای کامل پروژه به صورت مهندسی، تدارک و ساخت، نصب و اجرا و همچنین تامین مالی پروژه از طریق تامین مالی خارجی و داخلی است. حداکثر حجم سرمایه‌گذاری این پروژه 3 میلیارد یورو برآورد شده است.

بانک گردشگری (وگردش)

این بانک نیز در اطلاعیه‌ای از برگزاری مزایده برخی از سهام خود در شرکت‌هایی مختلف خبر داد. بر اساس اعلام بانک گردشگری، 79.25 درصد سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، 15.5 درصد سهام بیمه آرمان، 4.72 درصد سهام مجتمع پترو صنعت گامرون، 79 درصد سهام شرکت نگین افق نیایش، 70 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری و انبوه سازی پارس میکا کیش، 49.37 درصد سهام باشگاه گردشگری ایرانیان، 20 درصد سهام کارگزاری آگاه، 20 درصد سهام تلاشگران اندیشه کاراد، 15 درصد سهام شرکت تجارت بین‌االملل هم وطا آریا، و یک درصد سهام شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان و پرستیژلند ایران، شرکت‌هایی هستند که از سوی بانک گردشگری به مزایده گذاشته می‌شوند.

شرکت فرابورس ایران ( فرابورس)

شرکت فرابورس نیز در اطلاعیه‌ای نتایج شرکت در مزایده 15 اسفند را اعلام کرد که بر اساس آن فرابورس به عنوان برنده مزایده انتخاب شد. این شرکت برنده مزایده فروش یک ساختمان تجاری اداری در میدان آرژانتین به مبلغ 3 هزار و 98 میلیارد ریال انتخاب شد.

شرکت شیشه و گاز (کگاز)

این شرکت که با سرمایه ثبت شده 450 میلیارد ریالی در بورس فعال است، خبر از انقعاد قرار داد مهمی با شرکت پاکدیس داده است. قرار دادی که موضوع آن خرید 40 میلیون و دو هزار و 704 عدد بطری شیشه‌ای 300 سی سی با ارزشی بالغ بر 350 میلیارد و 432 میلیون ریال بوده و تا 31 شهریور اعتبار خواهد داشت. بر اساس این قرارداد در ابتدای هر ماه پس از دریافت پیش‌فاکتور، نسبت به تسویه مبلغ قرارداد با سررسید میانگین دو ماهه و در قالب پرداخت چک به فروشنده اقدام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.