کد مطلب: ۴۳۵۹۰۸

افشای اطلاعات با اهمیت برای سهامداران بورس / فاراک برنده مناقصه ۸۰۰ هزار یورویی

افشای اطلاعات با اهمیت برای سهامداران بورس / فاراک برنده مناقصه 800 هزار یورویی

بر اساس اطلاعات افشا شده در وبسایت کدال، شرکت ماشین سازی اراک از برنده شدن در مناقصه پالایش نفت بندرعباس خبر داده و مادیرا هم از آغاز به کار پروژه ساخت 60 هزار دستگاه یخچال در سال آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، در دو روز نخست هفته برخی شرکت‌ها اطلاعاتی با اهمیت را افشا کردند که در این میان برخی از مهمترین این اطلاعیه‌ها به شرح زیر است:

بانک پارسیان ( وپارس):

درخواست افزایش سرمایه بانک پارسیان از 23 هزار و 760 میلیارد ریال به 161 هزار و 561 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با موافقت بانک مرکزی مواجه شده است. بدین ترتیب این بانک در آستانه افزایش سرمایه 580 درصدی قرار گرفته است.

گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران ( سمگا):

سمگا در اطلاعیه‌ای از تغییرات مهم در عملکرد شرکت‌های تحت کنترل خود خبر داده است. بر این اساس شرکت میلاد پارس زیگورات که کل سهامش در اختیار سمگاست از فروش بیش از 729 میلیارد سهام نگین افق نیایش و همچنین انتقال مطالباتش در مجموع بیش از 461 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که سود خالص آن 290 میلیارد تومان بوده است. با توجه به زیان انباشته این شرکت برآورد سود قابل تقسیم به جهت سهم ناشر مبلغ 116 میلیارد تومان اعلام شده است.

باما (کاما)

این شرکت 100 میلیارد تومانی نیز در اطلاعیه‌ای از واگذاری 4 میلیون 200 هزار سهم از شرکت ذوب روی اصفهان (فروی) با سود 198 میلیارد و 378 میلیون ریالی از طریق فرابورس خبر داده است. سودی که بیش از 9 درصد از کل درآمد فروش سال مالی گذشته این شرکت بوده است. کاما سهامدار اصلی فروی محسوب می‌شود.

ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)

این شرکت در راستای اجرای مفاد ماده 11 دستورالعمل اجرای افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس مبنی بر افشای اطلاعات با اهمیت، اعلام کرده است که امکان افزایش ظرفیت محصولات خود را با بهره‌برداری از طرح یخچال فریزر SKD فراهم کرده است. مدت زمان انجام پروژه 28 ماه و بهای تمام شده آن 140 میلیارد ریال بوده است.
بر اساس این اطلاعیه ظرفیت اسمی طرح یخچال فریزر SKD، 100 هزار دستگاه و ظرفیت عملی آن برای سال مالی 99 معادل 60 هزار دستگاه است. به گفته این شرکت، بهره‌برداری از طرح مزبور هیچ گونه تاثیری بر روند سود و زیان سال مالی 98 نخواهد داشت و آثار مالی ناشی از راه‌اندازی این طرح به میزان سفارشات دریافتی از مشتریان بستگی دارد.

ماشین سازی اراک ( فاراک)

بر اساس اطلاعیه مندرج در کدال، شرکت ماشین سازی اراک که در مناقصه احداث 6 دستگاه مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی شرکت پالایش نفت بندرعباس شرکت کرده بود، در این مناقصه برنده شده و ابلاغیه شرکت مذکور مبنی بر موافقت واگذاری پروژه به فاراک ارسال شده است. مبلغ این قرار داد شامل دو بخش ریالی ( یکهزار و 277 میلیارد ریالی) و ارزی ( 802 هزار و 197 یورو) بوده و مدت اجرای پروژه 18 ماه اعلام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.